تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۱۲۴۵۹
رئیس هواشناسی آمل گفت: علیرغم نفوذ سامانه سرد بارشی به منطقه و کاهش دما در روزهای آینده در مناطق جلگه ای سرمای شدید، یخبندان و بارش برف نخواهیم داشت؛ لذا باغداران نگران یخ‌زدگی مرکبات نباشند.
۰
plusresetminus
سرمای شدید و یخبندان در مناطق جلگه‌ای نداریم/باغداران نگران یخ‌زدگی مرکبات نباشند
هوشگ بهزادی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره پیش بینی وضع هوا گفت: از امروز شنبه شاهد هوایی سردوبارانی، وزش باد، کاهش دما و در دامنه ها و  مناطق با ارتفاع ۴۰۰ متر و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود و  از اواخر روز بتدریج هوایی صاف خواهیم داشت.

رئیس هواشناسی آمل تصریح کرد: یکشنبه تا سه شنبه هوایی صاف تا قسمتی ابری در پی خواهیم داشت.

وی با بیان توصیه به کشاورزان و باغداران عنوان کرد: با بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، علیرغم نفوذ سامانه سرد بارشی به منطقه و کاهش دما در روزهای آینده در مناطق جلگه ای سرمای شدید، یخبندان و بارش برف نخواهیم داشت؛ لذا باغداران نگران یخزدگی مرکبات نباشند.

بهزادی از نفوذ سامانه بارشی از عصر جمعه خبر داد و اظهار کرد: تا اواخر روز شنبه این سامانه بارشی و سرد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان مخاطره و پدیده های مورد انتظار در این چند روز آینده خاطرنشان کرد: بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای و وزش باد و بارش  برف در دامنه ها، مناطق با ارتفاع 400 متر و بالاتر و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

رئیس هواشناسی آمل ادامه داد: کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه ای تا 6 درجه سانتیگراد و در دامنه ها و ارتفاعات تا 10درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی مه آلودگی و کاهش دید را از پیامدهای آب و هوای چند روز آینده دانست و اظهار کرد: لغزندگی جاده ها، یخبندان ، اختلال در ترددجاده ای بویژه در مناطق  کوهستانی و برف گیر، آبگرفتگی معابرعمومی از دیگر مخاطره هاست.

بهزادی به توصیه های لازم در فصل زمستان اشاره کرد و افزود: پرهیز از تردد غیر ضروری در جاده ها و محورهای کوهستانی، مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی و احتیاط در تردد جاده ای، تنظیم دمای انبارها، گلخانه ها، مراکز دامداری و مرغداری ها از جمله توصیه های این فصل بخصوص از جمعه شب تا عصر شنبه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴