تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۱۲۴۴۷
طرح ترابردپذیری چند سالی است که در اپراتورهای کشورمان اجرایی می‌شود و کاربران تلفن همراه با استفاده از این طرح جدید، اقدام به استفاده از خدمات دیگر اپراتورهای کشورمان می‌کنند. آمارهای اعلام شده از این طرح نشان می‌دهد که از میزان تقاضای اولیه برای آن کاسته شده و حالا یک روند صعودی را به خود گرفته است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،طرح ترابردپذیری از سال 95 توسط وزارت ارتباطات برای اپراتورها الزامی شد و طی آن، بستری برای کاربران فراهم می‌شد که امکان تغییر اپراتور میزبان خدمات بدون تغییر شماره همراه را می‌داد. در ابتدای فعال‌سازی این طرح، استقبال قابل توجهی برای آن شکل گرفت و تقاضای زیادی به ثبت رسید ولی رفته رفته از این تقاضا کاسته شده و حالا به ارقام پایینی رسیده است.
البته بسیاری از تقاضاهای ترابرد در اپراتورهای مختلف به دلایلی همانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام‌شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیر به‌ نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی مورد قبول واقع نشده و تعداد این بخش از درخواست‌های مردود نیز بسیار زیاد بوده است.
ترابردپذیری اینترنت همراه رومینگ ملی تداخلات اپراتورهای اینترنتی اپراتورهای ترابرد سیم کارت شاخص‌های ارتباطی
 
سید محمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: ترابردپذیری از تیرماه 95 به صورت آزمایشی آغاز شد ولی تعداد درخواست‌های ترابرد از زمان آغاز رسمی طرح یعنی شهریورماه 95 تا به حال یک میلیون و 270 هزار و 698 ترابرد بوده است. در مورد جزئیات این آمار می‌توان گفت که تعداد درخواست‌های حقیقی دو میلیون و 94 هزار و 561 و درخواست‌های حقوقی 22 هزار و 624 عدد بوده است، 9790 نفر نیز از تصمیم خود منصرف شدند. همچنین بیش از 600 هزار درخواست به دلایل مختلف مورد قبول واقع نشدند.
در مورد جزئیات مربوط به تعداد ترابردهای انجام شده در اپراتورهای مختلف کشور می‌توان گفت:
  • اپراتور همراه اول با تعداد 617 هزار و 398 درخواست ترابرد، محبوب‌ترین اپراتور در این طرح بوده است.
    اپراتور ایرانسل با تعداد 599 هزار و 384 درخواست ترابرد، در مقام دوم مقصد ترابرد قرار گرفته است.
    اپراتور رایتل با تعداد 53 هزار و 916 درخواست ترابرد، در مقام سوم قرار گرفته است.
طبق آمارهای منتشر شده از این طرح، تعداد ترابردهای صورت گرفته در سال 95، 93 هزار و 69 مورد ترابرد،  در سال 96، 501 هزار و 551 ترابرد، در سال 97، 499 هزار و 695 ترابرد و در سال 98 تا کنون نیز 176 هزار و 383 ترابرد بوده است. با توجه به این روند آمار ترابرد در اپراتورهای مختلف، به نظر می‌رسد که تقاضای این موضوع در حال کاهش بوده و سال کم تغییری را داشته باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴