کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حملات سنگین موشکی و خمپاره‌ای و توپخانه‌ای سعودی به غرب یمن

5 بهمن 1398 ساعت 12:40

ائتلاف سعودی جمعه شب با انجام حملات سنگین موشکی و خمپاره‌ای و توپخانه‌ای خود به غرب یمن، بار دیگر توافق آتش‎بس الحدیده را نقض کرده و برخی از منازل مسکونی مناطق مختلف استان یادشده را به آتش کشیده است.



به گزارش بلاغ،به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه تجاوزات خود در غرب یمن، جمعه شب تعدادی از مناطق استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای و توپخانه‌ای خود قرار داد.
ائتلاف سعودی جمعه شب 30 فروند موشک «کاتیوشا» و چندین گلوله خمپاره را به سمت روستای «الشجن» از توابع الدریهمی شلیک کرد؛ به طوریکه تعدادی از منازل مسکونی اهالی این روستا بر اثر اصابت این موشک‌ها، دچار آتش‎سوزی شد.
ائتلاف متجاوز جمعه شب همچنین به تعدادی از مناطق شهرستان «التحیتا» استان الحدیده حمله موشکی و توپخانه‌ای کرد.
منابع یمنی گزارش دادند که منطقه «الفازه» شهرستان التحتیا هدف شلیک 27 گلوله توپ و منطقه «الجبلیه» نیز به شدت هدف حملات سنگین ائتلاف سعودی قرار گرفت.
همزمان، منطقه «کیلومتر 16» و منطقه مسکونی «7 جولای» واقع در شهرستان «الحالی» استان الحدیده نیز هدف حمله قرار گرفتند که در پی آن منازل مسکونی مناطق مذکور، به شدت گلوله باران شد.
حملات موشکی و خمپاره‌ای و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به مناطق مختلف استان الحدیده در حالی ادامه دارد که آتش‌بس در الحدیده از 27 آذرماه 1397 طبق توافق سوئد، وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی بدون محکومیت بین‌المللی، مدام آن را نقض می‎کند.
تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن از فروردین ماه 1394 تاکنون ادامه دارد و طی این پنج سال، هزاران نفر از مردم یمن در سایه سکوت جامعه جهانی کشته و زخمی شده‌اند.
 


کد مطلب: 412438

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412438/حملات-سنگین-موشکی-خمپاره-ای-توپخانه-ای-سعودی-غرب-یمن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com