کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روش‌های خانگی درمان کمر درد

5 بهمن 1398 ساعت 11:10

اگر به درد زانو و درد کمر مبتلا هستید با چند راهکار طبیعی می‌توانید روند بهبود وضعیت جسمانی خود را سرعت بخشید.



به گزارش بلاغ، امروزه در جامعه افراد زیادی به درد کمر و زانو مبتلا هستند و از بیماری خود به شدت رنج می برند. بعضی از این دردها ممکن است جدی باشند و به مرور زمان بر اثر افزایش سن و کاهش مقاومت مفاصل استخوان‌ها ایجاد شوند و بعضی اوقات ممکن است به دلیل بلند کردن اجسام سنگین یا انجام فعالیت های ورزشی به وجود آیند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کاری که هنگام «کمر درد» باید انجام دهیم


در واقع این موضوع معضلی شایع در بین زنان و مردان جامعه است. متخصصان راهکارهای موثری از قبیل پوشیدن کفش مناسب، ورزش‌های موثر و مفید برای تسکین این دردها ارائه داده اند که اکثر مواقع نیازمند دراز کشیدن و انجام حرکات کششی مناسب هستند از آنجایی که هر چه وزن افراد سنگین‌تر باشد فشار وارد شده روی زانو بیشتر است متخصصان پزشکی در این خصوص توصیه جدی در کاهش وزن بیمار دارند، اما پیشنهاد ما به شما علاوه بر کاهش وزن انجام حرکات کششی مرتبط با رفع درد زانو و کمر است. البته ورزش‌های منظم باعث ایجاد گردش خون در ماهیچه‌های افراد می‌شود و در نتیجه می‌تواند کمر درد و زانو درد شما را بهبود بخشد.
قرار دادن بالشت نازک زیر شکم

خوابیدن روی شکم باعث اختلال در نحوه تنفس، کج شدن ستون فقرات و بهم خوردن جریان خودن در سیستم ایمنی بدن افراد دارد. کسانی که به خوابیدن روی شکم خود عادت دارند بهتر است هنگام خواب از یک بالشت نازک در زیر شکم خود استفاده کنند تا با این روش درد کمر و زانوی خود را بهبود بخشند.
گذاشتن بالشت بین دو پا

خوابیدن روی پهلو باعث ایجاد کمر درد، زانو دردا و پیری صورت می شود اما در این گونه مواقع می توان با قرار دادن یک بالشت در بین زانوهای خود درد کمر و زانوها را مهار کنید.
قرار دادن بالشت زیر کمر
افرادی که در هنگام خواب روی کمر خود می‌خوابند بهتر است با قرار دادن یک بالشت در زیر زانوها و زیر کمر خود از شر درد کمر و زانو نجات پیدا کنند.
 بیشتر بخوانید: اگر زانو درد دارید، بخوانید؛ از علل ساییدگی و درد مفاصل تا پیشگیری و درمان
حرکت دورانی قوزک

حرکت دورانی قوزک پا کمک زیادی به جلوگیری از حالت بد نشستن یا قوز کردن کمر می‌کند در این روش بایستی روی کمر خود دراز کشیده و به مدت ۱۰ ثانیه پای خود را به سمت جلو بکشید و سپس همین حالت را دوباره تکرار کنید تا از درد کمر و زانوی خود نجات پیدا کنید.
ایجاد فشار با طناب
برای انجام این روش بهتر است روی زمین دراز بکشید و طناب خود را به یک جسم سنگین مانند تخت وصل کنید و با گرفتن طناب پای خود را به مدت ۵ ثانیه به عقب نگه داشته تا کشش و درد را در نواحی رون خود احساس کنید و در طول روز این حرکت را به میزان ۱۰ بار انجام دهید تا بهبود درد کمر و درد زانوی خود را پس از گذشت چند روز شاهد باشید.
 


کد مطلب: 412417

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412417/روش-های-خانگی-درمان-کمر-درد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com