کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاندیداها از هر طیفی باید فرصت حضور در انتخابات را داشته باشند

4 بهمن 1398 ساعت 13:10

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر طیفی از جامعه باید کاندیدای خود را در انتخابات ببیند و متناسب با سلیقه سیاسی خود امکان مشارکت در انتخابات را داشته باشد.



به گزارش بلاغ، شهاب الدین بی مقدار در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از اضلاع انتخاباتی در انتخابات سال جاری مجلس چگونه است؟ بیان کرد: با توجه به نتایج تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان تا این لحظه به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان کنار زده شده و جریان جبهه انقلاب در آستانه موفقیت است. با این روند بنده پیش بینی می‌کنم مجلس آینده یک‌دست از نیروهای جبهه انقلابی باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: از نظر بنده فضای انتخاباتی آنطور که باید و شاید شور و نشاط ندارد. در برخی از استان‌ها نیز شورای اصلاح طلبان اعلام کرده که دیگر لیست برای انتخابات نخواهد داد و این بر مشارکت طرفداران اصلاح طلبان اثر خواهد داشت.
نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: پیشنهاد بنده به شورای نگهبان تجدید نظر در بررسی صلاحیت‌ها است. اگر شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها تجدید نظر کند فضای بهتری برای مشارکت مردمی فراهم می‌شود. اقشار مختلف مردم باید کاندیداهای خود را در انتخابات داشته باشند. چرا که مردم با زور به پای صندوق‌های رای نمی‌آیند بلکه با توجه به سلایق خود در انتخابات مشارکت می‌کنند.
این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه ابراز عقیده کرد: بنده پیش بینی می‌کنم اگر این روند ادامه یابد احتمال دارد برخی از افراد به دنبال بعضی از مسائل در انتخابات شرکت کنند اما رای باطله به صندوق‌ها بیندازند. بعضا شاهد هستیم فردی که فرماندار بوده و در اطلاعات مدتی مشغول به کار بوده است و مدتی نیز معاون استاندار بوده رد صلاحیت شده است. این مسائل در ذهن مردم سوال ایجاد می‌کند و نمی‌توان بحث مشکل مالی را به همه نسبت داد.
وی افزود: اگر هر طیفی از جامعه کاندیدای خود را در انتخابات نداشته باشد هر چقدر هم که تبلیغات انجام شود تاثیر چندانی نخواهد داشت. شاید در برخی از شهرستان‌ها عده‌ای به دنبال مسائل بومی به پای صندوق‌ها بیایند اما در کلانشهرها اینگونه نیست.
بی مقدار در پایان با بیان این‌که « بنده به عنوان فردی که دوستدار انقلاب و نظام هستم از شورای نگهبان درخواست می‌کنم تا اجازه دهد کاندیداها از هر طیفی در انتخابات حضور داشته باشند» ابراز عقیده کرد: بنده حرف آقای مطهری را تکرار می‌کنم. ما باید اجازه دهیم حتی مخالفین نظام هم در مجلس نماینده داشته باشند.
 


کد مطلب: 412353

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412353/کاندیداها-طیفی-باید-فرصت-حضور-انتخابات-داشته-باشند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com