تاریخ انتشارجمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۱۲۳۴۵
معاون آموزشی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه افراد نخبه رشته‌های علوم پایه را انتخاب نمی‌کنند، گفت: زنگ خطر خالی شدن رشته‌های علوم پایه از افراد نخبه به صدا درآمده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، عادل سی و سه مرده در گفت و گو ، اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار نفر از برترین متقاضیان کنکور سراسری یا رشته‌های پزشکی و یا دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می‌کنند و افراد نخبه رشته‌های علوم پایه را انتخاب نمی‌کنند و زنگ خطر خالی شدن رشته‌های علوم پایه از افراد نخبه به صدا درآمده است که اثر منفی آن را ۱۰ سال آینده می‌توان مشاهده کرد.
سی و سه مرده پیشنهاد ایجاد مشوق از سوی دانشگاه برای گرایش نخبگان و افراد توانمند به این رشته‌ها را مطرح کرد و گفت: این مسئله کل کشور را در بر گرفته و باید به صورت جدی برای آن چاره اندیشی شود.
وی اعلام کرد: نسبت دانشجو به جمعیت در کل کشور ۴ هزار و ۵۰۰ است که این نسبت در کردستان ۲۶۹۰ می‌باشد که دلیل آن تعداد کم دانشجو در استان کردستان است.
معاون آموزشی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه درآمد سرانه مردم کردستان ۴۹ درصد متوسط کشوری است، خاطرنشان کرد: به دلیل درآمد پایین، دانشجویان یا در دانشگاه کردستان تحصیل می‌کنند یا اصلا به دانشگاه نمی‌روند و به همین دلیل کمترین درصد دانشجو در دانشگاه‌های غیردولتی مربوط به استان کردستان است.
وی خواستار تخصیص بودجه بیشتر به استان‌های کم برخوردار به منظور توسعه دانشگاه شد و تاکید کرد: در مصوباتی که برای دانشگاه‌های همه استان‌ها مساوی است، باید تجدیدنظر شود چرا که همه دانشگاه‌ها را با هم مقایسه می‌کند در حالیکه این نحوه اجرای مصوبات صحیح نیست.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴