تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۱۲۳۰۷
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی تأکید کرد: اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی مربوطه باید نظارت جدی، مستمر و فراگیر بر واحدهای تحت پوشش داشته باشند و پلیس نیز در این راستا همراه و پشتیبان آنها خواهد بود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سرهنگ صادق رضادوست اظهار کرد: به استناد بند (۱۴) از ماده (۴) قانون ناجا و آیین نامه اماکن عمومی مصوب هیئت وزیران، امر نظارت بر اماکن عمومی و صنوف به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه تخلفات انتظامی و ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه و در راستای تأمین حقوق شهروندی در اماکن مزبور به عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران "پلیس نظارت بر اماکن عمومی" گذاشته شده است.
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی افزود: این پلیس در اجرای وظایف قانونی محوله نسبت به انجام بررسی صلاحیت فردی متقاضیان، انتظامی و ترافیکی اماکن عمومی ، صنوف و نظارت بر فعالیت آنها اقدام می‌کند و تالارهای پذیرایی نیز به عنوان یکی از مصادیق اماکن عمومی از این مقوله مستثنی نبوده و تحت نظارت پلیس قرار دارند.
وی تصریح کرد: برابر ماده (۱۲) قانون نظام صنفی، افراد صنفی موظفند قبل از تأسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به‌ کسب و حرفه، نسبت به اخذ پروانه کسب از اتحادیه صنفی مربوطه اقدام نمایند و محل دایر شده به‌ وسیله هر شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه کسب برای آن صادر نشده است و به عبارتی فاقد پروانه کسب می باشد، برابر ماده (۲۷) قانون نظام صنفی با درخواست اتحادیه و تأیید اتاق اصناف شهرستان، توسط نیروی انتظامی پلمب می‌شود.
سرهنگ رضادوست ادامه داد: بدیهی است انجام این مهم از وظایف ذاتی اتحادیه های صنفی بوده و باید نسبت به شناسایی و هم ساماندهی واحدهای صنفی و هم نظارت مستمر بر فعالیت آنان اقدام و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، وفق مقررات و ضوابط برخورد کنند.
این مقام  انتظامی با اشاره به تبصره (۴) از ماده (۲۷) قانون نظام صنفی، گفت: در صورت عدم شناسایی یا عدم درخواست پلمب واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب توسط اتحادیه مربوط، اتاق اصناف شهرستان و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند واحدهای فاقد پروانه کسب را هم شناسایی و هم پلمب کنند.
وی  افزود: از طرفی برابر ماده (۱۷) قانون نظام صنفی که می‌گوید افراد صنفی مکلفند قوانین و مقررات جاری کشور، از جمله قوانین و ‌مقررات صنفی و انتظامی را که از سوی مراجع قانونی‌ ذی‌ربط ابلاغ می‌شود، رعایت و اجراء کنند و در صورت عدول از مقررات و ضوابط ابلاغی، واحد صنفی متخلف برابر ماده (۲۸) قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی آن که به تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیده است، به طور موقت از یک هفته تا ۶ ماه تعطیل می‌شود.
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی با استناد به ماده (۲۰) آیین نامه اماکن عمومی مصوب هیئت وزیران (اصلاحیه تاریخ۳۰/ ۰۴/ ۱۳۹۵)، تاکید کرد: برگزاری هر گونه مجالس جشن، عروسی و یا برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله اجرای صحنه‌ای موسیقی و تئاتر، مشروط به داشتن مجوز از نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد و کلیه متصدیان موظفند مراتب را حداقل ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مراسم به ناجا اطلاع دهند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴