تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۱۲۳۰۳
یک کارشناس هواشناسی کوهستان هوای ارتفاعات ایران را پیش بینی کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سمانه نگاه، کارشناس هواشناسی کوهستان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت هوای کوهستان‌ها و شرایط صعود در هفته جاری بر اساس نقشه‌های سازمان هواشناسی کشور گفت: برای امروز پنجشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی به ویژه ارتفاعات فارس، و همچنین استانهای کرمان و خراسان بارش برف شدید و وزش باد شدید همراه با کولاک پیش بینی می شود.
برای ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف و وزش باد با شدت متری مورد انتظار است.
او افزود: برای استان های بوشهر، هرمزگان، و سیستان و بلوچستان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش بینی می شود.
این کارشناس اضافه کرد: از اواخر وقت امشب موج بارشی دیگری که با هوای سرد همراهی می کند از سمت شمال غرب وارد کشور میشود که برای استانهای شمال غرب بارش برف و وزش باد و کولاک بهمراه دارد.
به تدریج از فردا برای مجموعه رشته کوههای تالش، البرز غربی و مرکزی و سپس البرز شرقی و خراسان شمالی بارش برف و کولاک به همراه دارد.
نگاه گفت: طی عصر امروز تا صبح جمعه برای دامنه ها وارتفاعات شمالی البرز وزش باد گرم شدید پیش بینی می شود. و از صبح فردا شرایط برای افزایش ابر و مه آلودگی و بارش برف مهیا می شود. برای قله های مرتفع و خط الرأس های رشته کوههای زاگرس طی روز جمعه گاهی رشد ابر و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
او ادامه داد:به طور مشخص برای قله های شاخص دماوند و مجموعه توچال بارش برف از اواخر وقت فردا جمعه مجدد آغاز می شود برای قله های سهند و سبلان و سماموس و علم کوه برای جمعه بارش برف و کولاک پیش بینی می شود. همچنین برای مجموعه اشترانکوه و دنا، سن بران و ... طی جمعه وزش باد شدید و گاهی رشد ابر پیش بینی می‌شود.
او در اخر تاکید کرد: طی روز پنجشنبه موج بارشی قوی در مناطق غربی، جنوبی و سپس شرقی کشور فعالیت می کند که مشابه سامانه های بارشی هفته های قبل موجب بارش برف در بخشهای وسیعی از کشور و بارش باران شدید در بخشهای جنوبی کشور برآور می‌شود. اگرچه بارشها سنگین و سیل آسا خواهد بود ولی بی سابقه نیست. همچنین از جمعه نفوذ هوای سرد و بارشی به نیمه شمالی کشور با بارش باران و برف و کاهش محسوس دما طی روزهای جمعه و شنبه همراهی  می کند. بارش های این سیستم نیز گاهی شدید و همراه با وزش تندباد موقتی و کولاک در ارتفاعات است اما بر خلاف شایعات در فضای مجازی، بارش و سرمای بی‌سابقه نیست و عمدتا در طی زمستان هر سال چندین سیستم بارشی مشابه آن منطقه ما را متأثر می‌سازد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴