کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاح عوارض صادراتی برخی کالاهای معدنی

3 بهمن 1398 ساعت 12:20

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی نامه‌ای به رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، کاهش عوارض صادراتی برخی مواد معدنی و صنایع معدنی را ابلاغ کرد. این دستورالعمل از ۱۰ بهمن ماه امسال اجرا خواهد شد.



به گزارش بلاغ، شهریور ماه سال جاری، به دلیل اینکه صدور مواد خام معدنی از سوی اهالی صنعت و فعالان اقتصادی مورد تایید نبوده و برای سال ۱۳۹۸ میزان هشت درصد عوارض پیش بینی شده بود، اما قیمت‌های بازار جهانی صدور مواد معدنی را شتاب بخشید؛ به طوریکه وزارت صمت برای صادرات برخی کالاهای معدنی، عوارض صادراتی را در حدود  ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش داد. روز ۲۶ شهریور موضوع اخذ عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات مواد خام معدنی به گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد و از یکم مهر سال شکل اجرایی به خود گرفت.
پس از آن در تاریخ ۳۰ دی ماه سال جاری، وزارت صمت طی نامه‌ای محرمانه و آنی  به رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اصلاح عوارض صادراتی برخی مواد معدنی را اعلام کرد. همچنین در راستای رونق بخشیدن به تولید داخل و ایجاد ارزش افزوده در کشور، جلسه کارگروه هماهنگی سیاست‌های صادراتی در وزارت صمت تشکیل و مقرر شد که مصوبه افزایش عوارض ۱۰ تا ۲۵ درصدی صادرات کالاهای معدنی  اصلاح و از تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال جاری اجرا و اعمال شود.
براین اساس عوارض سنگ مس و کنسانتره آن از ۱۰ به ۵ درصد کاهش یافت. همچنین عوارض صادراتی سنگ کروم و کنسانتره آن از ۲۵ به ۱۰ درصد و سرب و کنسانتره آن از ۲۰ به ۱۲ درصد کاهش یافت؛ ضمن اینکه با هدف تامین نیاز صنایع ذوب فولاد، ۱۰ درصد عوارض بر صادرات آهن اسفنجی از تاریخ مذکور اعمال می‌شود.


 


کد مطلب: 412287

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412287/اصلاح-عوارض-صادراتی-برخی-کالاهای-معدنی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com