تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۱۲۲۱۴
دادستان عمومی و انقلاب سوادکوه بیان اینکه برخی قوانین خاص درباره رسانه داریم و برای نویسنده و پخش‌کننده مطالب مسؤولیت اخلاقی و قانونی دارد، گفت: توهین در فضای مجازی هم مانند توهین در فضای حقیقی پیگرد قانونی دارد و افراد در انعکاس مطالب خود دقت کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،جلسه هم‌اندیشی فعالان رسانه‌های مجازی با مدیران شهرستان سوادکوه در فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه مدیران ادارات و نهاد‌ها و نیز فعالان رسانه‌های مجازی شهرستان سوادکوه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
* یارانه براندازی و نارضایتی رسانه‌های بیگانه برای دشمنی با انقلاب اسلامی
فرماندار سوادکوه با بیان اینکه مقام معظم رهبری، عرصه فضای مجازی را جهاد می‌داند، گفت: در ابتدا نظارتی بر فضای مجازی انجام نمی‌شد و تشکیل شورای عالی فضای مجازی دلیلی بر اهمیت آن در فعالیت رسانه‌ها است.

 
سعید یزدانی با اشاره به لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه، افزود: رصد جامعه و نیازمندی‌های آن و شناخت قشر‌بندی جامعه و تهیه اخبار از شاخص‌های فعالیت مناسب رسانه‌ای است و انتخابات مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است و سال گذشته چهل سالگی انقلاب را گرامی داشتیم و امسال ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی را داریم و دشمنان برای کاهش مشارکت مردم تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه تلاش برای مشارکت گسترده مردم در اولویت باشد و حضور در پای صندوق‌های رأی امضای اعتقاد به انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: تلاش برای مشارکت عامه مردم وظیفه همگانی است و عدم دعوت از مردم در انتخابات تاکتیک دشمن است و ما به عنوان مؤمن به انقلاب در برابر تاکتیک دشمن بایستیم و مانور تاکتیکی داشته باشیم.
یزدانی از ایجاد فضای روانی زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات توسط دشمنان و وظایف بزرگ رسانه‌ها خبر داد و اظهار کرد: یارانه براندازی و نارضایتی رسانه‌های بیگانه برای دشمنی با انقلاب اسلامی وجود دارد و در داخل کشور‌های آنان شاهد خرید اخبار هستیم ولی برای ما یارانه تعلق می‌گیرد.
فرماندار سوادکوه، گفت: قداست قلم را برای مشارکت مردم در  انتخابات داشته باشیم و انتخابات مشروعیت و همه‌پرسی است و پنجه در صورت یکدیگر نیندازیم و به رسانه‌ها اعتقاد دارم و از هیچ نقدی ناراحت نشدم و نجیب‌تر ین و پاک‌تر ین رسانه‌ها را در سوادکوه داریم.
* توهین در فضای مجازی مانند توهین در فضای حقیقی
دادستان شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه در فضای مجازی در برخی موارد با آبروی افراد بازی شد و زندگی‌ها خراب شد و کم‌کم فعالیت مناسب در آن آموخته شد ولی بیشتر می‌توان اخلاق‌مدار انه‌تر کار کرد، گفت: بهره‌برداری‌های لازم در برخی موارد از رسانه‌های مجازی انجام نشد و قانون‌گذار هم در برخی موارد عقب ماند.

 
رسول محمدی با بیان اینکه برخی قوانین خاص درباره رسانه داریم و برای نویسنده و پخش‌کننده مطالب مسؤولیت اخلاقی و قانونی دارد، افزود: توهین در فضای مجازی هم مانند توهین در فضای حقیقی پیگرد قانونی دارد و افراد در انعکاس مطالب خود دقت کنند.
وی با اشاره به اینکه رسالت رسانه در کشور انتقال مشکلات به مدیران و پیگیری است، خاطر نشان کرد: انتقاد صرف و بدون توجه به ابعاد دیگر موضوع مناسب نیست و بیان و نوشتن حقیقت و خدمات نظام هم در رسانه‌ها مورد توجه باشد.
دادستان سوادکوه با اشاره به اینکه انتقاد تند و خلاف شرع و اخلاق باعث واکنش و عدم اثرگذاری می‌شود به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: از تخریب شخصیت‌ها جلوگیری شود، بیان خبر بدون اطلاع از صحت و سقم آن پیگرد قانونی دارد، تبلیغات در موعد قانونی مورد نظر باشد، اخلاق و قانون در رسانه‌ها و آموزش قوانین مورد نظر باشد.
محمدی، گفت: دیدبان‌های پیشگیری برای جلوگیری از جرم‌ها در سامانه عضو شوند و اخبار را اطلاع دهند.
* دشمن به دنبال تسخیر مرزهای اعتقادی
سید‌موسی حسین‌نژاد در جمع فعالان رسانه‌های مجازی سوادکوه با اشاره به اهمیت صحت، سرعت و دقت در اخبار، گفت: قدمت رسانه به قدمت بشر است و بیان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «اگر رهبر جامعه نبودم، رییس رسانه مجازی می‌شدم» که بیانگر اهمیت فضای مجازی است.

 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با بیان اینکه دشمن به دنبال تسخیر مرزهای اعتقادی است و جنگ‌های ما طول و عرض ندارد و خبرنگاران، پاسداران حقیقت هستند، افزود: معنویت در رسانه‌ها باید مورد توجه باشد و قراردادن اوقات شرعی در برخی گروه‌های مجازی بیانگر تعمیق معنویت است.
وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای برای جامعه مهم است و خبرنگار، تحلیل برای افکار عمومی داشته‌باشد، خاطر نشان کرد: نقد منصفانه در اولویت باشد و نقد کننده انعطاف داشته باشد و نقد هم اثرگذار باشد.
حسین‌نژاد، گفت: دنیا،  اخبار را از به صورت گزینشی از لنز دوربین و اخبار دشمنان می‌بینند که اهمیت کار رسانه‌ها را دو‌چندان می‌کند.
به گزارش فارس، فعالان رسانه‌های مجازی سوادکوه در جلسه هم‌اندیشی به بیان فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.


 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴