تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۲۲۰۶
وزیر علوم با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور پس از انقلاب اسلامی، گفت: باید توجه داشته باشیم که این میزان بالای پیشرفت علمی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای ما اعمال کرده بودند، رقم خورده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به پیشرفت علمی کشور در دوران پس از انقلاب اسلامی گفت: وضعیت علمی ایران نسبت به دوران قبل انقلاب اسلامی قطعا بسیار خوب شده است و نکته جالب توجه این است که ما توانستیم در شرایط سخت تحریم‌ها و محدودیت‌ها رتبه ۱۶ علمی را در دنیا کسب کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های نهادهای علمی کشور بخصوص وزارت علوم برای پیشرفت‌های بیشتر در زمینه علم و فناوری اظهار داشت: در سال‌های گذشته وزارت علوم رویکرد کاربردی کردن علوم را با تاسیس پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان به خوبی  پیش برد و تمام این پیشرفت‌ها نیز در شرایط تحریم‌ها اتفاق افتاده است.
غلامی گفت: زمانی هم که ایران تحریم نبود در بسیاری زمینه‌ها ما را محدود کرده بودند و دسترسی آنچنان آسان نبود لذا در حال حاضر اتفاقات خوبی در حوزه علم برای ایران افتاده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴