کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غلامی: میزان بالای پیشرفت علمی ایران پس از انقلاب با وجود تحریم‌ها رقم خورده است

2 بهمن 1398 ساعت 13:30

وزیر علوم با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور پس از انقلاب اسلامی، گفت: باید توجه داشته باشیم که این میزان بالای پیشرفت علمی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای ما اعمال کرده بودند، رقم خورده است.



به گزارش بلاغ،منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به پیشرفت علمی کشور در دوران پس از انقلاب اسلامی گفت: وضعیت علمی ایران نسبت به دوران قبل انقلاب اسلامی قطعا بسیار خوب شده است و نکته جالب توجه این است که ما توانستیم در شرایط سخت تحریم‌ها و محدودیت‌ها رتبه ۱۶ علمی را در دنیا کسب کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های نهادهای علمی کشور بخصوص وزارت علوم برای پیشرفت‌های بیشتر در زمینه علم و فناوری اظهار داشت: در سال‌های گذشته وزارت علوم رویکرد کاربردی کردن علوم را با تاسیس پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان به خوبی  پیش برد و تمام این پیشرفت‌ها نیز در شرایط تحریم‌ها اتفاق افتاده است.
غلامی گفت: زمانی هم که ایران تحریم نبود در بسیاری زمینه‌ها ما را محدود کرده بودند و دسترسی آنچنان آسان نبود لذا در حال حاضر اتفاقات خوبی در حوزه علم برای ایران افتاده است.
 


کد مطلب: 412206

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412206/غلامی-میزان-بالای-پیشرفت-علمی-ایران-انقلاب-وجود-تحریم-ها-رقم-خورده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com