کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلمان روابطش با تونس را خوب ارزیابی کرد

1 بهمن 1398 ساعت 16:30

پس از اعلام ناخرسندی تونس از دعوت دیرهنگام آلمان برای حضور در کنفرانس برلین در خصوص لیبی، دولت آلمان تاکید کرد که روابطش با تونس خوب است.



به گزارش بلاغ ،به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به سوال خبرگزاری آلمان در خصوص اینکه آیا دعوت دیرهنگام از تونس برای مشارکت در کنفرانس برلین یک اشتباه دیپلماتیک بوده یا اینکه شرکت‌کنندگان دیگری اصرار داشتند که تنها کشور دیپلماتیک در منطقه در این کنفرانس شرکت نداشته باشد، تصریح کرد: در جریان روند مقدمه‌چینی‌ای که برای برگزاری کنفرانس صورت می‌گیرد، ممکن است دعوت‌نامه‌های بیشتر فرستاده شوند و ممکن است کسانی که دعوت شده‌اند نتوانند این دعوت را بپذیرند. ما اظهارات ضمنی دولت تونس مبنی بر عدم دعوت از این کشور برای این کنفرانس را در نظر گرفتیم و با هماهنگی با سازمان ملل فهرست دعوت کنندگان را تکمیل کردیم.
وی تاکید کرد: این امر به معنای وخامت در روابط میان دو کشور نیست و روابط آلمان و تونس خوب است.
سخنگوی دولت آلمان بر رابطه مستحکم با تونس تاکید کرد.
تونس پیشتر اعلام کرد که به خاطر دعوت دیرهنگام آلمان از این کشور برای حضور در کنفرانس برلین درخصوص لیبی در این کنفرانس شرکت نمی‌کند.
کنفرانس برلین درباره بحران لیبی یکشنبه (۲۹ دی ماه) با حضور رهبران و وزرای خارجه ۱۲ کشور و روساء و نمایندگان پنج سازمان برگزار شد.
پیشتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار کرد: در کنفرانس برلین درباره لزوم پایبندی به ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی و نیز حل بحران این کشور تنها از راه‌های سیاسی و یک راهکار جامع برای این بحران توافق کردیم. دو طرف بحران لیبی نیز درباره ایجاد ساز و کاری نظامی شامل پنج نماینده از هر دو طرف جهت نظارت بر آتش‌بس توافق کردند.
به گفته صدراعظم آلمان، شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین تعهد دادند از هیچ یک از طرف‌های لیبیایی در طول اجرای آتش‌بس حمایت نکنند
 


کد مطلب: 412155

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412155/آلمان-روابطش-تونس-خوب-ارزیابی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com