تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۱۲۱۲۴
عکاس جوان آملی با بیان اینکه آنچه را که در عکاسی نجومی نصیبم شد با هیچ چیزی عوض نمی کنم، گفت: آسمان تنها چیزی است که هیچ کسی نمی‌تواند از تو بگیرد، هر چیزی در دنیا از دست دادید سرتان را بالا بگیرید.
۰
plusresetminus
عکاسی نجومی را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم
به گزارش بلاغ، این روزها کمتر کسی است که او را نشناسد، بعضی‌ها با دنیای ناشناخته آسمان می شناسند برخی با دوربینش و ... اما کمتر کسی این عکاس دوربین به دست را با ورزش می شناسد؛ ۳ سال عضو تیم ملی شنا بود در روزهایی که در آمل استخر شنا نداشتیم.

پندار اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ورودش به دنیای عکاسی اظهار کرد: وقتی مادرم برایم دوربین عکاسی خرید، از سوژه‌های اطرافم شروع کردم و هرچه پیش رفتم بدون اینکه چشم‌داشتی داشته باشم، فقط به هدفم فکر می کردم و درگیر کارم بودم، بدون اینکه به حواشی و یا حرف های دیگران فکر کنم.

 وی ادامه داد: از آن زمان به جرات می توانم بگویم هرگز نخوابیدم و اگر خوابیدم از خستگی خوابم برده، به طوری که مدت طولانی پیشانیم روی کیبورد سیستم می ماند.

این عکاس یادآور شد: قبل از اینکه عکاس شوم به دوره های کلاس نجوم رفته بودم و آلبوم نجوم داشتم، امروز می فهمم چقدر کلاس ها برایم مفید بوده است.

اکبری نخستین خطا در عکاسی نجومی را آخرین خطا عنوان کرد و گفت: در هر منطقه ای که می خواهم سفر کنم، کاملاً  بافت گیاهی و جانوری منطقه، مقابله با خطرات و تهدیدهای جغرافیای آن منطقه را مطالعه می کنم.

وی به خاطره ای در کویر حلوان اشاره کرد و افزود :منطقه‌ای که از جاده کیلومتر ها دور بودم، در ماشین تمام خوراکی ها و وسایلم بود، با یک اشتباه کوچک در ماشین بسته شد، آنتن نداشتم و هیچ کس نبود، باید از این شرایط خلاص شدن را یاد بگیریم، البته توصیه می کنم همیشه با یک طبیعت گرد همراه شوید.

این عکاس جوان با بیان اینکه برای عکاسی نجوم باید جایی باشید که از انسان ها و نور فاصله بگیرید، تصریح کرد: به همین خاطر با طبیعت ارتباط خوبی دارم، در این سال‌ها با وجود شرایط و محیط های خطرناک هیچ مشکلی از جمله حمله حیوانات برایم پیش نیامده است.

اکبری از خاطراتش در کویر طبس گفت و افزود: کویر طبس منطقه ای است که در روز حتی بافت سنگ ها را می بینید میترسید، وقتی باد در سنگ ها می وزد، انگار صدای پچ پچ می آید، وقتی آنجا بودیم و برای تهیه غذا فردای آن روز به روستا رفتیم همه هیجان زده ما را دیدند و می گفتند شما آن عکاس بودید.

وی با بیان اینکه کویر مقدس است، اظهار کرد: کویر بافت قشنگی دارد؛ پیشنهاد می کنم شب های زیبای کویر را ببینید، از نورها فاصله بگیرید، ستاره های شب کویر برایتان تمام شدنی نیست.

این عکاس جوان ادامه داد: وقتی دنیا را می شناسید، هرچقدر دنیایتان بزرگتر می شود، اهدافتان بزرگتر و دنیایتان تغییر می کند، تمام چیزهایی که در زمین برایم تمام شد به آسمان می روم، آنچه را که در عکاسی نجومی نصیبم شد با هیچ چیزی عوض نمی کنم.

اکبری با بیان اینکه زمانی که خسته می شوید تفاوت شما مشخص می شود، عنوان کرد : خیلی شب ها ۵ ساعت رانندگی کردم و حتی یک شات نگرفتم یا برای یک عکس ۶ ماه درگیر شدم، باید به کارتان ایمان داشته باشید.

وی دوربین را جزء لاینفک زندگی اش دانست و تاکید کرد: من اولین دوربینم را هنوز نگه داشته ام احساسم به وسیله ها به من عشق داده است.

این عکاس آملی نجوم را عبادت خواند و افزود: تمام شدنی های زمین مهم نیستند، دستانت را بالا ببر، تمام آسمان از آن توست، آسمان تنها چیزی است که هیچ کسی نمی‌تواند از تو بگیرد، هر چیزی در دنیا از دست دادید سرتان را بالا بگیرید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴