تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۱۲۱۲۲
شهردار آمل تفکیک شهرهای مازندران را ظلم بزرگی برای این استان خواند و گفت: شهرهای مازندران را دسته‌بندی نکنیم.
۰
plusresetminus
شهرهای مازندران را دسته‌بندی نکنیم/لزوم حل فوری مشکل زباله آمل
سیدحمید هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه آمل ظرفیت زیادی در موضوع گردشگری دارد، اظهار کرد: آمل ورودی استان است و ظرفیت بسیار زیبایی مانند رودخانه هراز دارد که متاسفانه در این سال‌ها به آن بی‌توجهی شده، البته این پروژه بسیار هزینه بر و نیازمند بودجه ملی است.

وی با بیان اینکه زیبایی گردشگری در شهر حبس شده است عنوان کرد: امروز داشتن نفت و گاز ذخایر اثرگذار نیستند و گردشگری موجب جلب سرمایه می‌شود، دنیای امروز برای قدمت آثار هنری ارزش قائل است اما ما ارزش قائل نیستیم.

شهردار آمل با اشاره به اولویت شهرداری تا عید امسال، گفت: شهر خاموش است و به زیباسازی، المان شهری، نورپردازی نیازمندیم، تیر چراغ برق ها نیاز به تغییر دارند و تمام این موارد را باید با مصوبات شورا و در یک روند پروسه‌ای انجام دهیم که البته باید همه ادارات پا به کار باشند تا اتفاق خوبی را شاهد باشیم.

این مسئول معضل زباله را غده سرطانی استان مازندران خواند و اظهار کرد: در مازندران جور ۳۰ استان را می کشیم، همه شهرهای استان مشکل زباله دارند و کارهای خوبی قرار است در زمینه پسماند انجام شود که نمی‌توان همه آن را از بودجه شهرداری گرفت، باید مسئولان استان و کشور برای عمارت ورود پیدا کنند.

هاشمی درآمد پایدار شهرداری را از مشکلات همه شهرداری‌های کشور دانست و بیان کرد: شهرداری‌های مازندران به خاطر محدودیت شهری شرایط سخت‌تری دارند، برنامه‌ریزی زیادی در این زمینه انجام شده اما بیشتر علاقه مندیم که بخش خصوصی را به کار بگیریم، هیچ شهری در استان مانند آمل پتانسیل بالایی در بخش خصوصی ندارد و معتقدم آمل باید به دست آملی‌ها ساخته شود.

 وی با بیان اینکه بسیاری تلاش می‌کنند که بگویند حقوق کارکنان شهرداری پرداخت نشده است، تاکید کرد: حقوق کارکنان شهرداری که چهار ماه معوق مانده بود، پرداخت شد، برخی از این کارکنان قشر آسیب پذیر جامعه هستند.

شهردار آمل سود سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ را سود خالص خواند و ادامه داد: حوزه فرهنگ همپایه  دیگر حوزه‌ها و به اندازه حوزه عمرانی درآمدزا است؛ مثلاً در نظر داریم مدرسه سبز داشته باشیم، با آموزش و پرورش صحبت و در مدارس فضای سبز ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان از این فضا نگهداری کنند، در آینده قطعاً این افراد از فضای سبز شهر هم خوب نگهداری می‌کنند، در نتیجه بسیاری از هزینه‌های فضای سبز شهری کاسته می‌شود.

هاشمی به اجرای دو طرح ترافیکی در آمل اشاره کرد و گفت: گره‌های ترافیکی را شناسایی و بررسی می‌کنیم، طرح‌هایی در نظر گرفته می‌شود اما همگام با آن باید فرهنگ ترافیکی در جامعه افزایش پیدا کند، بسیاری از ترافیک به خاطر پارک دوبل و رعایت نکردن اصول راهنمایی و رانندگی است.

‏وی از وجود تعداد زیاد تابلوها در شهر ابراز ناراحتی کرد و یادآور شد: تقریباً اکثریت تابلوهای شهری قبل از حضورم در شهرداری بسته شده بود و در حدود اختیار ما تا یک سال نیست، اما  داربست‌های شهرداری را کاهش دادیم و در نظر داریم به صفر برسانیم.

شهردار آمل ادامه داد: آسیب‌های شهری مشخص شده و در حال بررسی است تا حدودی آنها را کم کنیم، مثلاً پل عابر پیاده نباید ۵ بنر نصب کند تا به زیبایی شهری آسیبی برساند.

این مسئول با بیان اینکه این شهر ۳ سال را ضرر کرد و درگیر مسائلی شد، تصریح کرد: ۲ ساله باقیمانده را ۲ برابر وقت می‌گذاریم تا بیش از پیش جبران شود، شورا مناظره شهرداری نباشد، ناظره شهر شود، دوستان شورا، ادارات، فرمانداری و همه برای آبادانی شهر تلاش و با وحدت به سمت جلو حرکت کنیم.

هاشمی تفکیک شهرهای مازندران را ظلم بزرگی برای این استان خواند و تاکید کرد: شهرهای مازندران را دسته‌بندی نکنیم، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها باید کنار هم باشند و به نگاه یک شهر بزرگ مازندران را ببینند.

وی از رسانه‌ها خواست تا مسئولان را به سمت هم‌گرایی سوق دهند و گفت: همدلی در آمل به وجود بیاید تا به کام مردم شود، فعالیت‌های شهرداری مصادره شهرداری نیست؛ بلکه مسئولیت تمامی مدیران شهرداری و همچنین ادارات شهرستان است.

شهردار آمل در پایان با بیان اینکه آمل یکی از شهرهای هم طراز با شهرهای بزرگ است، خاطرنشان کرد: حضور روحانیون و ظرفیت بالایی که در زمینه‌های علمی، اساتید برجسته، وجود دانشگاه‌های معتبر و برچسب دیار علویان از افتخارات این شهرستان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴