تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۱۲۰۸۸
پشم سنگ ذاتاً یک عایق صوتی و حرارتی می‌باشد که از ذوب سنگ بازالت به دست می‌آید.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ ،بنابر اعلام پشم سنگ اصفهان، پشم سنگ انواع مختلف و همچنین کاربردهای متفاوتی نیز دارد در این مطلب اطلاعات کلی راجع به این موضوع برای شما شرح داده خواهد شد.
پشم سنگ چیست:
جهت تولید پشم سنگ ابتدا قطعه‌های سنگ بازالت به همراه کک (ماده سوختنی) داخل کوره مخروطی شکل ریخته می‌شود.
با استفاده از مقداری چوب و یا گاز طبیعی و همچنین با دمیدن مقدار زیادی هوا به‌صورت مداوم، کک مشتعل می‌شود و حرارتی که تولید می‌کند آرام‌آرام سنگ بازالت را در دمای بالای ۲۰۰۰°c ذوب می‌کند.
سنگ مذاب از زیر کوره خارج می‌شود و به سمت دستگاه سانتریفیوژ هدایت می‌شود و با استفاده از نیروی گریز از مرکز تبدیل به الیاف می‌شود.
این الیاف به سمت نوار نقاله هدایت‌ شده و توسط دستگاهی شبیه پاندول روی صفحه‌ای چیده می‌شود و به دستگاه پخت که اصطلاحاً کیورینگ می‌گویند فرستاده می‌شود.
در دستگاه پخت، الیاف به هم چسبیده و گاه مقداری رزین به آن اضافه می‌شود و طبق سفارش مشتری ضخامت و چگالی مورد نظر را پیدا می‌کند.
پس‌ از این عملیات محصول، تولید شده، آرایش‌ شده و به قطعات مورد نظر برش می‌خورند و درنهایت توسط دستگاه بسته‌بندی، بسته‌بندی‌ شده و برای ارسال برای مصرف‌ کننده آماده می‌شود.
کاربرد:
در یک‌ کلام هرکجا که نیاز باشد حرارت یا صوت کنترل شوند و یا از انتقال آن‌ها جلوگیری شود از این عایق می‌توان استفاده نمود. ولی بسته به محیط و نوع دستگاه یا محیطی که می‌خواهیم عایق کنیم از انواع مختلف پشم سنگ استفاده می‌کنیم.
انواع و کاربرد:
۱- عایق پشم سنگ تخته‌ای
همان‌گونه که از نام آن پیداست به‌صورت تخته‌ای تولیدشده و با ابعاد استاندارد ۶۰×۱۲۰ سانتی‌متری ارائه می‌شود.
۱-۱ کاربرد
بیشتر به‌عنوان عایق ساختمان جهت دیوارها و سقف و کف استفاده می‌شود و عایق بسیار مناسبی جهت جلوگیری از هدررفت انرژی و همچنین بسیار قوی جهت جلوگیری از انتقال صدا است، به‌گونه‌ای که استفاده از عایق پشم سنگ تخته‌ای باضخامت و چگالی متناسب می‌تواند نزدیک به %۹۹ دما و صدای محیط را عایق کند.

۲- عایق پشم سنگ لحافی
به‌صورت رول‌های ۱۰×۲/۱ متری تولید می‌شود و معمولاً همراه با کاور یا روکش کاغذ آلومینیوم مسلح به کاغذ کرافت ساپورت می‌شود.
۲-۱ کاربرد:
بیشتر به‌عنوان عایق جهت سقف سوله‌ها و لوله‌های تأسیسات استفاده می‌شود.
این عایق به لحاظ قیمتی مقرون‌به‌صرفه بوده و جهت دمای ۵- الی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد عالی عمل می‌کند و در مقایسه با پشم‌ شیشه عملکرد بسیار بالاتر و قوی‌تری از خود نشان می‌دهد.
طول عمر بسیار مناسبی دارد و برای دمای محیط بسیار عالی می‌باشد.
۳- عایق پشم سنگ پتوئی
معمولاً به‌صورت رول‌های ۵×۲/۱ متری تولید می‌شود و به‌صورت پیش‌فرض دارای یک‌طرف تور سیمی می‌باشد.
الیاف پشم سنگ با استفاده از نخ نسوز به تور سیمی دوخته‌شده و شکل رول به آن‌ها می‌دهد.
۳-۱ کاربرد
این عایق جزو عایق‌های با تفاوت حرارتی بسیار بالا و ضریب انتقال حرارت پایین می‌باشد و نسبت به عایق لحافی دارای چگالی بالاتری می‌باشد.
بیشتر در کوره‌های صنعتی و برای عایق نمودن تانکرهای حمل قیر و خطوط لوله نفت و مخازن انبار آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و درکل جزو دسته عایق‌های گرم و مقاوم می‌باشد.
۴- عایق پشم سنگ لوله ای
همان‌گونه که از نامش پیداست به لحاظ ظاهر شبیه لوله می‌باشد و قالب لوله‌ای شکل دارد و از وسط بازشده و لوله موردنظر را بغل می‌کند و با استفاده از بسته‌های فلزی یا پلاستیکی ساپورت می‌شود.
۴-۱ کاربرد
برای عایق نمودن انواع لوله به کار می‌رود و هم به‌عنوان عایق حرارت و هم عایق صوت (جلوگیری از نفوذ صدا از داخل لوله به بیرون) مورداستفاده قرارمی‌گیرد؛ و برای لوله‌هایی از سایز½ الی ۲۰ اینج قابل‌تولید می‌باشد.

در پایان از شما خوانندگان این مطلب بابت زمانی که گذاشتید و این مطلب را مطالعه فرمودید تشکر می‌کنیم و جهت اطلاع از قیمت پشم سنگ و اطلاعات بیشتر از شما دعوت می‌شود با شماره تلفن‌های شرکت پشم سنگ اصفهان ۰۳۱۹۵۰۱۵۴۸۲ و ۰۳۱۹۵۰۱۵۴۸۳ تماس حاصل فرمائید و یا از وب‌سایت این شرکت به نشانی www.stonewoolco.com دیدن فرمائید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴