تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۱۲۰۷۰
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: مشارکت نسخه شفابخش جامعه است امروز یکی از جدی ترین مشکلات عدم همراهی و مقاومت دیگران است لذا باید همه امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را بسیج کنیم.
۰
plusresetminus
کمبود فضای آموزشی در مازندران/ انتقاد از تجاری شدن آموزش
به گزارش بلاغ، همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش مازندران با حضور آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیر کل آموزش و پروش، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران و روسای آموزش و پرورش و جمع از فرهنگیان استان درسالن اجتماعات اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد.
 
حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار در همایش شوراهای آموزش و پرورش گفت: در شرایط موجود با مشکلاتی مانند کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم لذا باید با بهره‌برداری درست از مکان‌های آموزشی با حداقل هزینه و منطبق بر فعالیت‌های آموزشی بهره برداری از مکان را افزایش داد.
 
حسن‌نژاد بر مشارکت اجتماعی خانواده در اداره مدرسه تاکید کرد و افزود: فاصله بین جامعه و مدرسه درحال افزایش است و الزام بر یک مدل مشارکتی است تا ذهنیت جامعه شامل معلم مشارکت‌پذیر، دانش آموز و خانواده مشارکت‌پذیر، بهترین مدل برای مدیریت جامعه خواهد بود.
 
 وی مشارکت همگانی در تصمیم سازی‌ها و پرهیز از خودرایی را لازمه تغییر نگرش خواند و ادامه داد: مشارکت نسخه شفابخش جامعه است امروز یکی از جدی ترین مشکلات عدم همراهی و مقاومت دیگران است لذا باید همه امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را بسیج کنیم.


 
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هم با نسل موجود و هم با نسل آینده در ارتباط است و با توجه به مشکلات این حوزه و محدودیتی دولتی نسخه پیش رو مشارکت و همراهی همگانی است تر بتوانیم آموزش و پرورش دولتی را به نظام آموزش و پرورش اجتماعی تبدیل کنیم که نقش جامعه و خانواده در آن جدی‌تر و پررنگ‌تر باشد.
 
وی از تجاری شدن آموزش انتقاد کرد و گفت: ما در آموزش و پرورش به دنبال یادگیری هستیم و یادگیری مقوله یک وجهی نیست و یادگیری اگر با خلاقیت همراه نباشد آثار مفید برای جامعه نخواهد داشت.
 
معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه نظام آموزش رسمی باید سایر آموزش‌های غیر رسمی را تحت الشعاع قرار دهد، بیان کرد: جایگاه معلم اگر مناسب نباشد همه مردم هزینه آنرا پرداخت می‌کنند و دانش آموز نامتعادل با آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های زیادی برای جامعه خواهد داشت و ما دانش آموز با نشاط و متعادل، باسواد و قدرت یادگیری بالا می‌خواهیم و همه این‌ها به اراده و عزم جمعی در مشارکت بستگی دارد و امروز آموزش و پرورش با نهادینه کردن شوراهای آموزش و پرورش میدان را برای نظارت همگانی گشوده است.


 
عسکری نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و حادثه سقوط هواپیما، حضرت فاطمه(س) را الگوی خاص بانوان دانست و اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش از مراتب قانونمندی کشور است که با هدف تفویض اختیارات، تمرکززدایی و نظارت مردم و بهره گیری از بخش عمومی، خصوصی و دولتی است.
 
نیکزاد بیان کرد: امروزه ارتقاء کیفیت آموزش یک تقاضای روز افزون جهانی است، لذا مشارکت در آموزش و پرورش یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.
 
وی به منابع محدود آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: هدف از ایجاد شوراها تحقق مشارکت مردمی است و شوراها از هدر رفت منابع مالی و انسانی جلوگیری می کنند.
 
نیکزاد از خیرین برای ساخت و نگهداری و مقاوم سازی مدارس به‌منظور ایجاد منابع پایدار تشکر کرد و از همگان در اداره امور و اجرای سیاست‌های شورائی با رعایت قوانین دعوت به همکاری کرد.


 
وی تصریح کرد: نظارت مردمی و ارتقاء کیفیت اجتماعی و عدم وابستگی آموزش و مدرسه به دولت با مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌ها، آموزش و پرورش را به اقتصاد پایدار می رساند.
 
دبیر شورای آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است که نیازمند همکاری خرد و دارائی‌های جمعی است.
 
نیکزاد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از دغدغه‌های ملی است و تمامی دستگاه‌ها متاثر از آن است، لذا نظارت بر این نهاد حق همگانی است که علاوه بر عدالت آموزشی، بالا رفتن کیفیت آموزش و ایجاد احساس تعلق مردم به آن و احساس مسئولیت را درپی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴