تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۱۲۰۶۲
مسیر دسترسی به ایستگاه راه آهن سورک شن‌ریزی و خاکی است و چاله‌های متعدد و زیادی دارد که رفت و آمد را برای عابران پیاده و حتی خودروها سخت می‌کند، به‌خصوص در زمان بارندگی امکان رفت و آمد از این مسیر برای افراد پیاده بسیار سخت خواهد بود.
۰
plusresetminus
راه دسترسی دشوار به ایستگاه راه‌آهن سورک میاندورود/ 4 هکتار زمین بلااستفاده در اختیار راه آهن+تصاویر
به گزارش بلاغ، شهرستان میاندورود با قرار گرفتن در مجاورت مرکز استان شاید بسیاری از نیازهایی که در دیگر شهرستان‌ها نباشد را در مرکز استان بیابد اما این دلیل بر فراهم نکردن امکانات برای مردم شهرستان نیست.

میاندورود با وجود همسایگی با مرکز استان خود نیز دارای امکانات خاصی است که شاید در کمتر شهرستانی در استان شاهد آن باشیم که مهمترین آن وجود فرودگاه بین المللی دشت‌ناز در قلب این شهرستان باشد اما علاوه بر فرودگاه، میاندورود دارای ایستگاه راه آهن نیز است که در شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود واقع شده است.



ایستگاه شهید نوبخت سورک قدمتی شاید به درازای قدمت راه آهن در کشور دارد و این را می‌توان از روی آرم و نشانه‌های روی ریل به خوبی فهمید، ایستگاه راه آهن سورک در بخش شمالی این شهر و در مجاورت شرکت نکاچوب واقع شده است که جاده سورک به اسلام آباد بین این دو فاصله انداخته است و شاید یکی از دلایل ساخت شرکت نکاچوب در این مکان وجود ایستگاه راه آهن بوده است.



در حال حاضر ایستگاه شهید نوبخت سورک پذیرای قطار گرگان - پل‌سفید و بالعکس است که مسافران برای استفاده از این ظرفیت از این ایستگاه استفاده می‌کنند اما برای رفتن به ایستگاه با چالش روبرو هستند.

مسیر دسترسی به ایستگاه راه آهن شن‌ریزی و خاکی است و چاله‌های متعدد و زیادی دارد که رفت و آمد را برای عابران پیاده و حتی خودروها سخت می‌کند، به‌خصوص در زمان بارندگی امکان رفت و آمد از این مسیر برای افراد پیاده بسیار سخت خواهد بود.



شهردار سورک درخصوص این مسیر گفت: راه آهن در محدوده شهر سورک نیست و در حریم شهر واقع شده است و به همین دلیل شهرداری نمی‌تواند در این خصوص وارد شود.

این مسیر علاوه بر راه آهن، کشتارگاه مرغ متعلق به مجتمع کاسپین کوثر نیز وجود دارد که از مسیر دوراهی که مسیر مشترک این دو تمام می‌شود توسط این شرکت آسفالت شده است و جاده مشترک آنها وضعیت بسیار نامناسبی دارد.



ایستگاه راه آهن سورک علاوه بر اینکه جاده مناسبی ندارد زمینی در حدود چهار هکتار در کنار ایستگاه که متعلق به راه آهن است بلااستفاده مانده و هیچ‌گونه اقدامی برای استفاده مناسب از این زمین انجام نشده است.

ساده‌ترین شکل ممکن برای استفاده بهینه از این زمین تبدیل آن به فضای سبز و پارک و محلی برای ورزش‌های همگانی باشد که می‌تواند نیاز اصلی شهر سورک و شهرستان میاندورود را تامین کند در حالی که سورک به‌عنوان مرکز شهرستان از داشتن پارک به‌دلیل نداشتن زمین بی‌بهره است.



در دوره‌ای که باید استفاده از حمل و نقل عمومی را ترویج کرد چرا به استفاده از قطار در میاندورود کم توجهی می‌شود و حتی برای رفتن به آنجا باید آژانس کرایه کرد و تاکسی وجود ندارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴