تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۱۲۰۲۷
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته انسان،محور توسعه است، افزود: آموزش و پرورش باید حدود ۵۰ درصد از ظرفیت خود را به سمت مهارت افزایی و هنرستان‌های صنعتی و پرورش استعدادها پیش ببرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عصر یکشنبه در اولین جلسه شورای مهارت استان البرز با محوریت اجرای پروژه‌های اشتغالزایی مهارت محور، گفت: در این استان نیروهای توانمند و دارای مهارت وجود دارد از طرفی نیز به پایتخت نزدیک است و با با استان‌های صنعتی ایران ارتباط دارد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها مقوله مهارت ضعیف یا کم است، گفت: این مسئله و نگاه به مهارت آموزی در استان‌های صنعتی باید مورد توجه باشد.
هاشمی با اشاره به اینکه نگاه رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور نیز به توسعه اشتغال مهارت محور معطوف است، افزود: حمایت های استاندار البرز برای اجرای این طرح می تواند الگویی مطمئن برای استان های کشور در ایجاد اشتغال محور محور ترسیم کند.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: امروز بر اساس نوع نگاه جامعه به اشتغال و همچنین رفع دغدغه خانواده در این خصوص به دنبال توجه ویژه به مهارت آموزی هستیم.
وی با بیان اینکه می‌دانیم که تحریم و اثرات آن زیاد بوده است، گفت: در کشور ظرفیت‌های ملی زیادی داریم و می‌توانیم با ایجاد فضای رقابتی خودکفایی را استحکام ببخشیم.
اوسط هاشمی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته انسان محور توسعه است، افزود: امروز آموزش و پرورش باید حدود ۵۰ درصد از ظرفیت خود را به سمت مهارت افزایی و هنرستان‌های صنعتی و پرورش استعدادها پیش ببرد.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: آینده مشخص است، می‌توانیم از اکنون ببینیم ظرف ۱۰ سال آینده با چه پدیده‌هایی مواجهه هستیم و باید طوری تصمیم بگیریم که پاسخگوی مطالبات جدید باشیم.
وی با بیان اینکه در استان البرز بالغ بر ۴۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای وجود دارد، به نقش مهم مراکز فنی و حرفه‌ای در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: از پنج هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور ۸۸ آموزشگاه در استان البرز مستقر است.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به اینکه استان البرز پر از صنایع قوی است و باید از نیروهای مهارت محور بیشتر استفاده کند اما در این زمینه در البرز خلاء می‌بینیم، عنوان کرد: سرعت تکنولوژی بالا است، باید از آموزش‌های جدید در صنعت استفاده شود، باید مهارت و صدور گواهی نامه آن مبنای استخدام‌ها باشد و این وظیفه اداره کار است که بر جذب نیروها و کارآفرینی نظارت کند.
وی اشاره کرد: در کنار شورای مهارت می‌خواهیم نماد ملی مهارت را نیز در استان البرز تولید کنیم تا خود البرزی‌ها نیز بدانند که در این استان بازار مهارتی وجود دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴