تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۱۱۹۵۹
شهردار نکا از آغاز طرح بازسازی تپه نارنجباغ نکا از محل اعتبارات داخلی شهرداری خبر داد.
۰
plusresetminus
آغاز طرح بازسازی تپه نارنجباغ نکا
به گزارش بلاغ، سیدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام این شهرستان ابتدا به موضوع ساماندهی ورودی غربی نکا پرداخت و اظهار کرد: بحث ساماندهی ورودی غربی شهر نکا یکی از پروژه‌های اصلی شهر است که باتوجه به ظرفیت بسیار خوبی که در ضلع‌های شمالی و جنوبی مسیر آن وجود دارد تصمیم به ساماندهی این ورودی گرفته شد.

وی افزود: طرح مربوطه شامل مبلمان شهری، سرویس بهداشتی، آلاچیق‌ها برای استراحت مسافران، مسیر کندرو، فضای سبز و حتی نمازخانه تهیه شد که به همراه دروازه قرآن پیش‌بینی 2 میلیارد تومان اعتبار نیز برای آن در نظر گرفته شد.

شهردار نکا خاطرنشان کرد: اما قبل از شروع کار اخبار مربوط به سیل‌های وسیعی به صورت سالانه از مسیر ضلع جنوبی به شمالی این مسیر حاصل شد که برای جلوگیری از هزینه نابجا در ورود به کار تصمیم بر این شد تا ابتدا آب‌های سطحی این مسیر ساماندهی و ابتدا کانال آب بزرگی در آن احداث شود.

این مسئول اضافه کرد: برای هدایت آب‌ها از ضلع جنوبی به شمالی نیز مشکل داشتیم چراکه چهار خروجی برای این مسیر ابتدا وجود داشت که در زمان احداث جاده بر روی آن دو خروجی بسته شد بنابراین ناچار به هدایت آب به سمت چشمه باد و و احداث کانال به سمت رودخانه شهر شدیم.

وی گفت: برهمین اساس و باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور در کنار تصمیم بر تأمین هزینه‌های پروژه از اعتبارات استانی سبب تعویق زمان پروژه شد که تقریباً کانال احداث شده که 80 درصد آن تا انتهای سال 98 پایان یافته و هدایت از ضلع جنوبی به شمالی نیز در ابتدای سال 99 انجام خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: هر زمانی که کار احداث کانال تمام شود بلافاصله کار ساماندهی ورودی شهر آغاز می شود که ورودی بسیار خوبی برای مردم خواهد بود.

* بهره‌برداری از قرمرض در هفته دولت 99
وی در ادامه پارک جنگلی قرمرض را یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان نکا برشمرد و افزود: حدود دو سال پیش این طرح از سوی منابع طبیعی به وسعت 10 هکتار در قالب یک تفاهم‌نامه در اختیار شهرداری نکا قرار گرفت.

شهردار نکا بیان کرد: برهمین اساس طرح لازم تهیه و براساس آن اقدامات عملی انجام گرفت که شامل ساختمان اداری، سایت ویژه کودک و نوجوان، کافی شاپ و رستوران مختصر، پارکینگ برای مسافران، طراحی برای مخزن خود آب معدنی، آلاچیق‌ها، کلبه‌های چوبی، سرویس بهداشتی و نمازخانه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: اعتبار این طرح از منابع داخلی شهرداری نکا بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده و از سازمان همیاری‌های کشور نیز وام چهار درصد به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون تومان دریافت شد که قسط اول آن نیز به حساب شهرداری نکا واریز شده و پیمانکار براساس طرح درحال انجام کار است که تا هفته دولت سال 99 این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

* عدم موفقیت در جذب سرمایه‌گذار
وی همچنین به تپه تاریخی نارنجباغ نیز اشاره کرد و گفت: این تپه طبق یک تفاهمنامه و قراردادی 12 ساله در اختیار یک پیمانکار قرار گرفته بود که 6 سال از این قرارداد گذشت و بعد از آن در دوره جدید شهرداری با مطالعه قرارداد متوجه یک طرفه بودن آن شدیم.

احمدی تأکید کرد: در بازدیدهای به عمل آمده در ابتدای کار مشخص شد که این فضا به مکانی برای معتادان با ظاهری بسیار نامناسب تبدیل شده است برهمین اساس درخواست خلع ید داده شد و حدود یک سال و نیم طول کشید تا درنهایت کلید این مکان باتوافق از پیمانکار دریافت شد.

وی افزود: پس از تحویل گرفتن کلید تپه نارنجباغ فراخوان داده شد تا با جذب سرمایه‌گذار بتوان این مکان را با یک مدیریت جدید بازسازی، احداث و اداره کرد اما متأسفانه علی‌رغم فراخوان داده شده کسی مراجعه نکرد و در نهایت خود شهرداری تصمیم گرفت با اعتبارات داخلی این مجموعه را بازسازی کند.

شهردار نکا ادامه داد: ابتدا نیروهای فضای سبز شهرداری به فعالیت در این مکان پرداختند و بعد از آن واحد عمران ورود کرده و همچنان مشغول است تا کارهای تعمیراتی، عمرانی و در صورت نیاز ساختمانی انجام شود که از ابتدای بهمن واحد زیباسازی وارد این مجموعه خواهد شد.

این مسئول از پیش‌بینی یک جاده سلامت در تپه نارنباغ خبر داد و اضافه کرد: در پایان نیز برای بهسازی این مجموعه اقدام خواهد شد چراکه این مجموعه یک ظرفیت بسیار خوب و زیبا با امکانات بسیار مناسبی است که می‌تواند مورد استفاده شهروندان و مسافران قرار بگیرد.

* دریافت نرخ عوارض جدید آرامستان از سال 99
وی به وضعیت پیاده‌روهای سطح شهر نیز پرداخت و گفت: شرایط پیاده‌روهای سطح شهر نکا زیبنده مردم این شهر نیست درحالی که مردم این شهر باید از یک مبلمان خوب شهری بهره‌مند باشند.

احمدی متذکر شد: برهمین اساس افرادی که اعتراض می‌کنند که شهرداری با پرداختن به مبلمان شهری و پیاده‌روها کار اضافه می‌کند این سخنان وارد نیست و شهرداری با ورود به این موضوع برای ساماندهی مبلمان شهری نیز تلاش خواهد کرد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آرامستان شهر نکا، افزود: کل امور مربوط به آرامستان شهر نکا به شورای شهر واگذار شده و با تصویب در این شورا از ابتدای سال 99 براساس نرخ جدید عوارض و هزینه‌ها در آن دریافت خواهد شد.

شهردار نکا خاطرنشان کرد: در این طرح ساختمان غسالخانه به مکان جدیدی در داخل آرامستان منتقل و اسکلت آن زده شد که در فاز دوم طرح به احداث کامل غسالخانه برای آرامستان پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰