سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی همگام بود پیشرفت ایران با کشورهای اروپایی و پیشرفته در بخش ICT را یادآور شد و گفت: ایران همزمان با این کشورها از نسل چهار اینترانت پرسرعت استفاده می‌کند و در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها همزمان با این کشورها برای استفاده از نسل پنحم نیز است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمهدی خرامش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در تبریز اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با ورودی 420 گیگا بیت یکی از توزیع کنندگان پهنای باند در کشور است.
وی حجم پهنای باند مصرفی استان را 340 گیگا بیت اعلام کرد و افزود: با توجه به حجم 420 گیگا بیت پهنای ورودی به کشور از طریق استان محدودیتی در ارائه پهنای باند به اپراتورها در استان وجود ندارد و وزارت ارتباطات توانایی تامین نیاز آنها در استان را بدون محدودیت دارد.
خرامش اضافه کرد: شبکه فیبرنوری موجود در استان برای دریافت و توزیع پهنای باند بین‌المللی ورودی نزدیک به 3 هزار و 400 کیلومتر است.
وی با اشاره به بحث شبکه ملی اطلاعات در سطح کشور تاکید کرد: با عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات در کشور و سرمایه‌گذاری مجمع  96 هزار میلیارد ریالی دولت و بخش خصوصی شاهد خودکفایی چشمگیر در شبکه‌های مخابراتی بودیم.
سرپرست اداره کل ICT استان اظهار داشت: با این حجم سرمایه‌گذای که 26 هزار میلیارد آن توسط دولت و 70 هزار میلیارد آن به وسیله بخش خصوصی صورت گرفته خودکفایی 70 درصدی در تولید تجهیزات ارتباطاتی حوزه ثابت، 70 درصد بخش همراه و 100 درصد در تولید تجهیزات امنیت شبکه در کشور اتفاق افتاده است.
خرامش همگام بود پیشرفت ایران با کشورهای اروپایی و پیشرفته در بخش ICT را یادآور شد و گفت: ایران همزمان با این کشورها از نسل چهار اینترانت پرسرعت استفاده می‌کند و در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها همزمان با این کشورها برای استفاده از نسل پنحم نیز است.
وی از افزایش 60 درصدی در بحث اینترنت خبر داد و اشاره کرد: در اینترانت و بحث تولید محتوای داخلی نیز رشد 400 درصدی در کشور اتفاق افتاده که این امر زمینه را برای کاهش 50درصدی ترافیک داخلی و 75 درصد در پیام رسان‌های داخلی ترافیک کاهش یافته است.
به گفته این مقام مسئول استان در حوزه ارتباطات، تفاهم‌نامه تجهیز و راه‌اندازی پارک اقتصادی دیجیتالی در آذربایجان‌شرقی همزمان با چهار استان کشور، با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه بازارهای ICT استان‌صورت گرفته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲