تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۴۸
در شرایطی که اطمینان چندانی از میزان امنیت برنامه های شناسایی چهره وجود ندارد، اصرار پلیس امریکا بر استفاده از یکی از این برنامه های معیوب موجب نگرانی شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازانگجت، بیش از ۶۰۰ واحد پلیس در نقاط مختلف آمریکا و کانادا از سال گذشته استفاده از نرم افزارهای تشخیص هویتی را آغاز کرده اند که توسط شرکت های نوپا تولید شده و هر کدام از آنها ضعف ها و مشکلات خاص خودشان را دارند.
یکی از این شرکت ها کلیرویو نام دارد که مدعی است نرم افزار شناسایی چهره آن می تواند با مطابقت دادن هر عکس با بیش از سه میلیارد عکس ذخیره شده بر روی وب و حتی تصاویر و فایل های ویدئویی موجود در یوتیوب و فیس بوک هویت صاحب عکس را تشخیص دهد.

 
اگر چه نرم افزار این شرکت در برخی موارد قادر به تشخیص هویت افراد است، اما در برخی موارد هم نمی تواند این کار را به درستی انجام دهد و با اشتباهات خود حریم شخصی اشخاص را به خطر می اندازد.
در مواردی نیز جستجو در پایگاه های داده این شرکت برای مطابقت دادن عکس ها و به خصوص عکس های رنگین پوستان با هویت افراد منجر به نمایش نتایج اشتباه شده و این نگرانی وجود دارد که اصرار برای استفاده از نرم افزار کلیرویو مشکلاتی جدی ایجاد کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲