تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۳۹
رئیس کمیسیون معاضدت، وکالت تسخیری و اتفاقی مرکز وکلای قوه قضائیه از پیگیری وکالتی و قضایی حوادث اخیر از جمله سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمد علی طالبیان، رئیس کمیسیون معاضدت، وکالت تسخیری و  اتفاقی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار  گفت: برابر با رهنمودات رئیس قوه قضائیه و سیاست های ابلاغی رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، کمیسیون معاضدت، وکالت تسخیری و اتفاقی این مرکز در اجرای وظایف محوله به صورت جهادی و انقلابی خدمات خاصی را به مردم ارایه می کند.
وی در مورد ارائه این خدمات توضیح داد: اولین موضوع شهادت سردار رشید و دلاور و پرافتخار اسلام و انقلاب، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان مجاهد و شهید ایشان است که در پی ترور ناجوانمردانه امریکای جنایتکار رخ داد که قطعا در پرتو سیاست های رهبر فرزانه انقلاب، توسط مردم و مسؤولین نظام اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند.  
طالبیان گفت: در این شهادت مظلومانه واقعا جهان نظاره‌گر این بود که دوست و دشمن در درد هجران این مجاهدان شهید، گریستند. در این‌خصوص کمیسیون معاضدت، وکالت تسخیری و اتفاقی مرکز وکلای قوه قضائیه این آمادگی را دارد تا بهره گیری از وکلای توانمند مرکز در کنار ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و سایر نهادهای مسؤول نسبت به حمایت های حقوقی و قضایی در عرصه داخلی و بین المللی نقش بسزایی را ایفا کند.
رئیس کمیسیون معاضدت مرکز وکلای قوه قضائیه ادامه داد: دومین موضوع در خصوص سانحه سقوط پرواز 752 تهران است که 176 نفر از مسافران این پرواز متاسفانه جان خود را از دست دادند و برابر دستور رئیس قوه قضائیه به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مقرر شده است که در اسرع وقت با جمع آوری دلایل و مستندات مربوطه و اخذ توضیح از مقامات مسؤول نسبت به شناسایی واقعیت و بررسی قضایی در خصوص مقصرین بروز این حادثه اقدام شود و رئیس قوه همچنین مقرر کرده در رسیدگی قضایی به پرونده سقوط هواپیما بدون هیچگونه ملاحظه ای عدالت اجرا خواهد شد. 
وی ضمن ابراز تسلیت قلبی،شخصی و همچنین تسلیت از طرف جامعه وکلای مرکز به خانواده های داغدار گفت: کمیسیون معاضدت وکالت تسخیری و اتفاقی قوه قضائیه با همکاری با کمیسیون حمایت از حقوق عامه مرکز، آمادگی خود را در جهت حمایت حداکثری از خانواده های داغدار در پیگیری تمامی امور وکالتی و قضایی مرتبط با موضوع سقوط هواپیما و یا سایر موضوعات به صورت معاضدتی اعلام می‌کند.
طالبیان تصریح کرد: با توجه به اینکه برابر ضوابط قانونی انجام اقدامات قضایی مستلزم تمایل و درخواست متقاضیان است، متقاضیان می توانند همه روزه به دفتر کمیسیون واقع در خیابان افریقا، خیابان گلفام، مرکز وکلای قوه قضائیه، طبقه اول مراجعه و درخواست خود را به دفتر کمیسیون ارایه دهند.
رئیس کمیسیون معاضدت مرکز وکلای قوه قضائیه افزود: متعاقب این امر و به محض وصول درخواست، تیم وکلای توانمند مرکز در راستای حمایت از حقوق ایشان به صورت معاضدتی و رایگان به موضوع مورد مطالبه ورود می کنند و نتایج حاصله را در مراحل مختلف به معاضدت خواه اعلام می کنند.
وی افزود: موضوع سوم در مورد جان باختگان مراسم تشییع سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان است؛ وظیفه کمیسیون معاضدت مرکز وکلا در راستای سیاست های ابلاغی ریاست مرکز، حمایت معاضدتی از خانواده های داغدار این سانحه غم انگیز با همکاری با کمیسیون حقوق عامه مرکز است. 
طالبیان گفت: به نمایندگان کمیسیون معاضدت در شهر کرمان جهت سهولت امر ابلاغ شده است تا با تشکیل کارگروه وکالتی نسبت به انجام هرگونه خدمات وکالتی معاضدتی از خانواده های داغدار اقدام و نتایج آن را گزارش دهند. همچنین دفتر مرکزی این کمیسیون مستقر در تهران نیز آماده پذیرش هرگونه درخواست و نقطه نظر از طرف خانواده های داغدار سانحه کرمان است. 
وی افزود: موضوع چهارم نیز موضوع هم‌میهنان عزیز در استان های سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان است. در این خصوص حمایت از سیل زدگان عزیز وظیفه ای است همگانی که باید به قدر وسع در اجرای آن بکوشیم. لذا در این‌خصوص کمیسیون معاضدت با همکاری کمیسیون حمایت از حقوق عامه مرکز جهت حمایت های وکالتی و قضایی از سیل زدگان، آمادگی خود را جهت ارایه خدمات معاضدتی و رایگان به هم وطنان سیل زده اعلام می‌کند.
طالبیان گفت: متقاضیان می توانند همه روزه به دفتر این کمیسیون مستقر در مرکز استان مربوطه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و متعاقب این امر وکلای توانمند مرکز در استان و شهرستان مربوطه نسبت به انجام امور وکالتی و حمایت های قضایی از خسارت دیدگان بلایای طبیعی اقدامات لازم را بعمل می آورند. 
وی گفت: در خصوص اقدامات کمیسیون معاضدت، وکالت تسخیری و  اتفاقی مرکز وکلای قوه قضائیه در حوادث اخیر، بیانیه‌ای نیز صادر و تمام اقدامات و همکاری های لازم در آن قید شده است.
رئیس کمیسیون معاضدت مرکز وکلای قوه قضائیه افزود:سیاست و فلسفه وجودی مرکز وکلای قوه قضائیه، ارایه خدمات جهادی در حوزه وکالت و رفع نیازهای موجود در این زمینه است و مجموعه مرکز وکلای قوه قضائیه فارغ از نظرات برخی افراد سطحی نگر، هر روز توانمند تر از قبل و با انگیزه ای مضاعف در خدمت رسانی حقوقی به ملت عزیز ایران اسلامی به مسیر اصلی خود ادامه می دهد. 
وی گفت: سیاست اصلی کمیسیون معاضدت، وکالت تسخیری و اتفاقی مرکز وکلای قوه قضائیه نیز بر این است که به مردم خدمت رسانی کند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما