تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۰۷
کارشناس داوری فوتبال گفت: اشتباه‌های تاثیرگذار داوری در نیم فصل اول خیلی زیاد بود و باید فکری اساسی به حال این شرایط کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار  در مورد شرایط قضاوت داوران در نیم فصل اول لیگ برتر گفت: در تمام 24 سالی که داوری کردهم و 24 سالی هم که نماینده بازی و نظارت داشته‌ام هیچ وقت این همه اشتباه تاثیرگذار در داوری فوتبال کشورمان ندیدم. واقعا اشتباه‌های تاثیرگذار در نیم فصل اول خیلی زیاد بود و باید فکری اساسی به حال این شرایط کرد. تعداد این اشتباه‌های تاثیرگذار فاجعه‌بار بود.
وی افزود: من حتی به جناب بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال و ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون پیام دادم که در مورد این وضعیت داوری‌ها سکوت نکنند. جالب است که در نیم فصل لیگ دسته اول حتی از داوران لیگ دسته اولی تست بدنی گرفته نشد و فقط از داورانی که مردود شده بودند تست مجدد گرفته شد.
این کارشناس داوری فوتبال با اشاره به حساسیت بیشتر مسابقات در نیم فصل دوم اظهار داشت: متاسفانه در نیم فصل اول فقط در چند مسابقه شاهد اشتباه تاثیرگذار داوری نبودیم و اگر این وضع در نیم فصل دوم هم شاهد باشیم ممکن است شاهد اتفاقات ناگواری باشیم. نمی‌دانم تا چه زمانی می‌خواهیم بگوییم اشتباه داوری جزیی از مسابقه است. من خودم از خانواده داوری هستم و برای این قشر زحمتکش ارزش و احترام زیادی قائل هستم اما واقعا تیم‌ها نیز حق دارند. متاسفانه اعتراض بسیاری از تیم‌ها به شیوه قضاوت داوران درست بود.
رودنیل تصریح کرد: متاسفانه حتی داوران با تجربه و با سابقه ما هم مرتکب اشتباه‌های تاثیرگذار شدند. استاندارد داوری در فوتبال آسیا و جهان به این شکل است که می‌گویند یک داور در 10 مسابقه باید یک بازی متوسط و 9 بازی خوب داشته باشد اما در لیگ ما اینگونه نیست و متاسفانه داوران 9 مسابقه بد و یک قضاوت متوسط دارند. مگر می‌شود برخی خطاهای پنالتی مثل آنچه در بازی استقلال و سپاهان رخ داد را ندید؟! یا در مسابقه‌ای دیگر گل کاملا صحیح تیم دیگر مردود می‌شود.
وی در مورد اینکه دلایل این اتفاقات را چه می داند، گفت: یکی از مهم ترین دلایل می‌تواند حذف دپارتمان داوری فوتبال باشد. کمیته داوران فقط وظیفه سیاستگذاری دارد و نباید در کارهای اجرایی دخالت کند اما اکنون ما دپارتمان داوری نداریم و کمیته داوران همان وظایف دپارتمان را هم انجام می‌دهند. اگر به طور مثال به دو فصل قبل برگردیم شاهد این همه اشتباه تاثیرگذار داوری نبودیم. در ضمن برای کلاس داوری که از امروز( یکشنبه) آغاز می شود 140 داور برای قضاوت در لیگ برتر دعوت شده اند که بسیار زیاد به نظر می‌رسد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما