واکنش ورزش ایران به اقدام سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا

باشگاه‌ها از لیگ قهرمانان کناره‌گیری کردند غیبت ایران به ضرر فوتبال آسیا است

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد مطلب : ۴۱۱۸۹۱
مسئولان ورزش تصمیم خود را گرفته‌اند و اگر قرار باشد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با فشار برخی کشورهای عربی حق میزبانی را از تیم‌های ایرانی سلب کند، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان نمی‌روند.
۰
plusresetminus
باشگاه‌ها از لیگ قهرمانان کناره‌گیری کردند غیبت ایران به ضرر فوتبال آسیا است
به گزارش بلاغ، فدراسیون فوتبال عصر جمعه به صورت رسمی خبر گرفته شدن میزبانی از تیم‌های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را تأیید کرد و در بیانیه‌ای موضع خود را نسبت به این خبر اعلام کرد. در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده بود که این فدراسیون روز جمعه نامه‌ای رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده و به موجب آن اعلام شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی‌طرف برگزار کند.

بلافاصله پس از دریافت نامه، مسئولان فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را با حضور تمام مسئولان مرتبط برگزار کرد و مراحل اولیه پیگیری ویژه در این باره به سرعت آغاز شد.

دیروز هم جلسه دیگری در فدراسیون فوتبال با حضور مدیران باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد. در پایان جلسه اعلام شد که براساس صحبت‌های مدیران چهار نماینده ایران، این تیم‌ها تنها در صورتی حاضر به حضور در لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند که بتوانند در ایران میزبان رقبایشان باشند، در غیر این صورت از این رقابت‌ها کناره‌گیری می‌کنند. یکی از دلایل مهم عدم قبول تصمیم AFC این است که در صورت قبول این موضوع، به مرور میزبانی رقابت‌های دیگر فوتبال و همچنین ورزش‌های دیگر هم از ایران گرفته می‌شود که ضربه سنگینی به ورزش ایران وارد می‌کند.

محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس پس از این جلسه اظهار کرد: باید مقابل این حکم ایستادگی کنیم چون اگر این اتفاقات رخ بدهد، سایر رشته‌های ورزشی ما از طریق کمیته بین‌المللی المپیک هم محروم می‌شوند. به خاطر حیثیت و آبروی کشورمان زیر بار این موضوع نمی‌رویم و قاطعانه مقابل خواسته AFC می‌ایستیم. کشور ما امن است و حق هوداران خودمان می‌دانیم که از بازی‌های خانگی بهره‌مند شوند و نباید هواداران خودمان را از چنین موضوعی محروم کنیم.

مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان که در این جلسه حضور داشت، درباره موضوع سلب میزبانی‌ها بیان کرد: در جلسه به این جمع‌بندی رسیدیم که در کشور خودمان به عنوان میزبان بازی کنیم و به خاطر هواداران ما نباید محروم بشویم. وقتی که ما در کشور خود بازی نکنیم، در امتیازگیری دچار مشکل می‌شویم و اجازه بدهید که یک مقدار بیشتر تامل کنیم تا بتوانیم به نتایج بهتری برسیم.

همچنین فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو گفت: قرار شد که فقط و فقط در کشور خودمان بازی کنیم. آقایان تبعات قبول این موضوع را پیش‌بینی کردند که اگر قبول کنیم، بازی در کشور ثالث بازی کنیم، به بازی‌های ملی و بعدها هم به کلیه ورزش‌ها کشیده می‌شود که موجب کاهش کیفیت ورزش ایران خواهد شد. باز هم باید اشاره کنم که عزت و شرف فوتبال ایران از هر رویدادی مهم‌تر است.

بهاروند: تبعات انصراف از لیگ قهرمانان را
 بررسی کردیم

درخصوص تصمیم اتخاذ شده از سوی مدیران 4 باشگاه ایرانی، حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: این یک تصمیم جمعی بوده است و تبعاتش را بررسی کردیم. سلب میزبانی از ما بازی با عزت ملی ایران است و زیر بار آن نمی‌رویم. باشگاه‌ها تصمیم گرفتند که اگر این رأی قطعی شود، از مسابقات انصراف دهند چون توهین به ملت ایران است.

وی ادامه داد: بیشترین تماشاگر فوتبال در آسیا را ایران دارد و دلیل نمی‌شود فوتبال ایران محروم شود. فدراسیون فوتبال پشت باشگاه‌ها می‌ایستد.

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره تبعات این تصمیم تصریح کرد: ما از این تصمیم متضرر نمی‌شویم. مردم هم حاضر نیستند تیم‌های ما خارج از ایران بازی کنند. باید حرف مردم را قبول کنیم. اگر این تصمیم را بگیریم ممکن است سال آینده تصمیمات بدتری برای ما بگیرند.بهاروند افزود: می‌دانیم تبعاتی از جمله محرومیت و جریمه نقدی برایمان خواهد داشت اما این جرایم قطعی نیست و باید در کمیته اجرایی مصوب شود. آنچه مسلم است AFC بیش از ایران ضرر می‌کند.

وی یادآور شد: این تصمیم فوتبالی نیست و عوامل دیگری در آن دخیل هستند.

غیبت ایران به ضرر آسیاست
کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در این فدراسیون است که مهدی تاج، رئیس‌اسبق فدراسیون فوتبال ایران نیز در آن عضویت دارد؛ فردی که مدیران باشگاهی از صبح دیروز با او در تماس هستند تا بتوانند با لابی او رای را به سود ایران و میزبانی تیم‌های ایرانی بازگردانند اما مشخص نیست که تاج بتواند سایر مدیران عضو در این کمیته را قانع کند.

ظواهر امر نشان می‌دهد که مسئولان ورزش تصمیم خود را گرفته‌اند و اگر قرار باشد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با فشار برخی کشورهای عربی حق میزبانی را از تیم‌های ایرانی سلب کند، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان نمی‌روند. مسلما غیبت ایران نیز به ضرر فوتبال آسیاست زیر مدیران کنفدراسیون بهتر از همه می‌دانند که تماشاگران ایرانی نقش پررنگی در بالا رفتن هیجان لیگ قهرمانان آسیا دارند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما