رئیس هئیت ورزشی بومی محلی آمل خبر داد

حضور 90 ورزشکار مازندرانی در جام لوچو آمل

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۴۱۱۸۸۲
رئیس هئیت ورزشی بومی محلی آمل گفت: ۹۰ ورزشکار در مسابقات جام لوچو آمل شرکت کردند که در ۵ وزن مانند سنت لوچو برنده داریم.
۰
plusresetminus
حضور 90 ورزشکار مازندرانی در جام لوچو آمل
آرمین حمزه نوا در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به برگزاری مسابقات لوچو در سالن الغدیر شهرستان آمل اظهار کرد: این مسابقات با وقفه ای بیش از ۷ سال در حال برگزاری است که با توجه به جام شهدای شش بهمن این نخستین مسابقات لوچو بشمار می رود.

وی با بیان اینکه مسابقات لوچو از پرطرفدارترین رشته های ورزشی مازندران است، عنوان کرد: از روز ۲۵ دی این مسابقات آغاز و تا بیست و هفتم ادامه داشت وشاهد استقبال زیاد تماشاگران بودیم، اما متاسفانه در سالهای اخیر به این رشته اصلا توجه نشده است.

رئیس هئیت ورزشی بومی محلی آمل ادامه داد: ۹۰ ورزشکار در این مسابقات شرکت کردند که در ۵ وزن مانند سنت لوچو برنده داریم و رتبه‌های برتر ۲۰ راس گوسفند و ۲ راس گاو اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: از لوچوکاران پیشکسوت و به مناسبت شهدای ۶ بهمن از دو خانواده شهید این حماسه که ورزشکار بودند، تجلیل خواهند شد.

حمزه نوا ادامه داد: بخاطر شهادت سردار سلیمانی از خانواده شهید سلطانی و شهید صحرایی شهدای مدافع وطن و مدافع حرم نیز تجلیل خواهند شد.

وی با تاکید اهداف هئیت ورزش روستایی، بومی محلی خاطرنشان کرد:این هئیت هم به ورزش های بومی و روستایی محلی می پرادزیم و در نظر داریم بخش بومی محلی را احیا کنیم که چندین جشنواره در این خصوص برگزار کردیم.

حمزه نوا افزود: با وجود هزینه زیاد این مسابقات در نظر داریم  هر فصل آن را برگزار کنیم؛ چرا که این ورزش پر طرفداری و سنتی در مازندران است.
وی با بیان نتایج خوبی بازی ها اعلام کرد: ۲۰ نفر در وزن های مختلف صاحب کسب امتیاز شدند و در وزن +۸۵ کیلو محمد علی تبار از بابل و در وزن منفی ۸۵ کیلو یاسر محمدی از قائم شهر به مقام سرپهلوانی  نائل شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴