تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۱۱۸۷۶
براساس طرحی که جمعه در پکن منتشر شد، این کشور قصد دارد امسال بیش از ۶۰ فروند فضاپیما را از طریق ۴۰ پرتاب به مدار ارسال کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازاسپیس، براساس طرحی که جمعه در پکن منتشر شد، این کشور قصد دارد امسال بیش از ۶۰ فروند فضاپیما را از طریق ۴۰ پرتاب به مدار ارسال کند.
شانگ زی، مدیر گروه فضایی شرکت علوم و فناوری هوافضا چین (CASC) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:«امسال همچنان شاهد پرتاب‌های فشرده خواهیم بود؛ یک کتابچه که حاوی دستاوردهای فضایی چین و ماموریت‌های آینده است به تازگی منتشر شده است.
طبق گفته شانگ، سه ماموریت اصلی وجود دارد که عمدتاً بر تکمیل سامانه ماهواره‌ای ناوبری BeiDou-3، اکتشاف قمری و شبکه ماهواره‌های مشاهده Gaofen متمرکز شده‌اند.
دو ماهواره مدار زمینی BeiDou در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به فضا فرستاده می‌شوند؛ کاوشگر ماه Chang'e-5  که پیش بینی می‌شود نمونه‌های ماه را به زمین بازگرداند  و نخستین کاوشگر مریخ چین نیز قرار است امسال پرتاب شود. 
علاوه بر این ، سه نوع موشک حامل جدید یعنی Long March-۵B ، Long March-۷A و Long March-۸، پروازهای  خود را در سال ۲۰۲۰ انجام خواهند داد.
به عنوان نسل جدیدی از موشک‌های حامل، Long March-5B دارای بیشترین ظرفیت حمل در حمل سطح کم مدار زمین  است. 
Long March ۷A نمایانگر نسل جدید موشک با اندازه متوسط ​​مدار چین است. موشک Long March-۸ ظرفیت چین برای پرتاب به مدارهای همزمان خورشید را افزایش می‌دهد و نیازهای رو به رشد پرتاب‌های تجاری را برآورده می‌کند.
موشک‌های Long March-۵ در سال ۲۰۲۰ سه بار پرتاب خواهد شد و نسل جدیدی از فضاپیمای ساخته شده، کاوشگر مریخ و کاوشگر Chang'e-5 را به فضا منتقل می‌کند.
براساس این کتابچه، CASC همچنین تعدادی سیستم ماهواره‌ای را برای سیستم زیرساخت فضای فضای داخلی چین ارسال کرده و یک سری پرتاب های تجاری را در سال جاری برنامه ریزی خواهد کرد.
چین ۳۴ پرتاب فضا را در سال ۲۰۱۹ به اتمام رساند و در رده نخست جهان قرار گرفت.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲