تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۱۱۸۷۵
رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست با حضور حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه این کشور در ایالت فلوریدا اظهارات تازه‌ای درباره عملیات تروریستی این کشور در عراق و شهادت قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس مطرح کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه لفاظی‌های ضد ایرانی خود درباره عملیات تروریستی این کشور در عراق و به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، این بار در یک نشست جمع آوری کمک مالی برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به تعریف و تمجید از این عملیات تروریستی و اتهام‌زنی و لفاظی علیه سردار سلیمانی پرداخته است.
به نوشته «سی‌ان‌ن»، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک نشست با حضور حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه در تفرجگاه شخصی خود در «مار-ئه-لاگو» ایالت فلوریدا، جزئیات مفصلی از عملیات تروریستی بامداد 13 دی ماه این کشور در حومه فرودگاه بین‌المللی  بغداد ارائه کرد؛ عملیاتی که در آن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و جمعی دیگر از همرزمانشان شهید شدند.
بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، فایل صوتی سخنان دونالد ترامپ در این نشست به دست شبکه سی‌ان‌ان رسیده است.
به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا در دفاع از عملیات تروریستی و غیرقانونی این کشور در بغداد که با مخالفت‌های بین‌المللی مقام‌های کشورهای مختلف از قبیل عراق مواجه شده است، ادعا کرد که قبل از صدور مجوزر دستور برای ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، او «حرف‌های بدی درباره کشور ما (آمریکا) می‌زد».
ترامپ در این نشست انتخاباتی خطاب به حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه گفت: «ما چقدر باید به این حرف‌های چرند گوش می‌دادیم؟ ما چقدر باید به این حرف‌ها گوش می‌دادیم؟»
طبق گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این او و دیگر مقام‌های دولتش مدعی شده بودند، عملیات ترور سردار سلیمانی برای دفع یک «تهدید قریب الوقوع» بوده است، در نشست «مار-ئه-لاگو» توضیحی درباره این تهدید ادعایی نکرد و تنها مدعی شد که سردار سلیمانی یک «تروریستِ شناخته شده» بود.
طبق گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنان خود گاف تازه‌ای هم داده و ابومهدی المهندس را «رئیس حزب‌الله» توصیف کرده است در حالی که او فرمانده و معاون سازمان الحشد الشعبی بوده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲