خطیب جمعه نکا گفت: ساده‌ترین و بی‌نقص‌ترین راه همین مسیر ولایت است و امروز رهبر انقلاب اسلامی که چشم امید همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان است الهام گرفته از اولیای الهی این راه را مصمم و بسیار جدی در پیش گرفته و در طول بیش از 30 سال راه را طی کرده و مردم را هدایت کرده است.
۰
plusresetminus
راه ولایت، ساده‌ترین و بی‌نقص‌ترین مسیر سعادت است/ فضای مجازی فاسق‌ترین فضا با بمباران فضاسازی و خبر
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدجواد موحد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان نکا با اشاره به داستان‌های فراوان در قرآن کریم به اهداف خدواند از بیان آن پرداخت و اظهار کرد: اولین هدف خداوند از بیان داستان‌های متعدد در قرآن کریم به منظور تثبیت قلب رهبران الهی است تا راه را محکم طی کرده و تزلزل نداشته باشند.

وی افزود: امروز رهبر انقلاب اسلامی که چشم امید همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان است الهام گرفته از اولیای الهی این راه را مصمم و بسیار جدی در پیش گرفته و در طول بیش از 30 سال راه را طی کرده و مردم را هدایت کرده است.

امام جمعه موقت نکا خاطرنشان کرد: ساده‌ترین و بی‌نقص‌ترین راه همین مسیر ولایت است که خداوند پیش روی ما نهاده و امیدواریم خداوند این انقلاب را به رهبری رهبر معظم انقلاب به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل نماید.

این مسئول اضافه کرد: خود پیامران و ولیای الهی به تنهایی کاری ندارند بلکه برای هدایت و رشد انسان‌ها فرستاده شده‌اند یکی از این حوادث در دوران خلافت امیرالمومنین در جنگ‌های جمل و صفین بوده که در جنگ نهروان عده‌ای از صحابه پیغمبر یکی از همسران ایشان را برای مقابله با علی(ع) به میدان آوردند.

وی گفت: بعید نبینید که امروز اگر کسانی ادعا می‌کنند یار امام بوده‌اند اما ممکن است از راه امام منصرف شده باشند چراکه در تاریخ اتفاق افتاده همانطور که در جنگ جمل عده‌ای از مدینه در برابر ولی زمان خود جنگی را آراستند و شکست خوردند.

موحد تصریح کرد: جنگ دوم را شامیان طراحی کردند و بیش از 100 هزار سرباز شامی در نقطه صفین برابر امیرالمونین قرار گرفتند که در سپاه شام دو تن از صحابه پیامبر حضور داشتند که یکی از آنان نعمان ابن بشیر بوده که بعدا در زمان خلافت یزید فرماندار کوفه شد.

وی افزود: در سپاه امیرالمونین بیش از هزار صحابی حضور داشتند که همین نشانه حقانیت است که در این نبرد که 13 ماه با مقدمات و موخرات آن به طول انجامید و شرایط و مراحل مختلفی ازجمله مذاکراتی داشت مانند امروز که برای مذاکرات چند سال وقت گرفته شد در طول 40 روز جنگ بیش از 70 هزار انسان کشته شدند.

خطیب جمعه نکا تأکید کرد: در این جنگ 45 هزار نفر از سپاه معاویه کشته و 25 هزار نفر از سپاه امیرالمونین شهید شدند که 25 صحابی رسول خدا در میان آنان بوده‌اند اما منشأ پیدایش این جنگ و تنش‌ها در کشور اسلامی را باید ریشه‌یابی کرد.

این مسئول عمار یاسر و اویس قرنی را دو صحابه برجسته به شهادت رسیده در صفین برشمرد و اضافه کرد: در این جنگ با نوشتن سیاهه‌هایی به نام قرآن و بر نیزه کردن آن در برابر امیرالمونین ایشان را زمینگیر و وادار به مذاکره و سازش کردند.

وی گفت: در کتب تاریخی مستند آمده که امثال اشعث شمشیر بر گردن امیرالمونین نهادند که اگر مذاکره نکنید گردن شما را قطع می‌کنیم در نهایت مالک اشتر را برگرداند درحالیکه یاران خودی در درون نظام توطئه کرده و امیرالمونین را اسیر کردند و ایشان به ناچار پذیرفت و تن به حکمیت داد.

موحد ادامه داد: این مذاکرات نیز یک شبه نبوده بلکه هفته‌ها به طول انجامید و ابوموسی اشعری امیرالمونین را از خلافت خلع و عمروعاص معاویه را به خلافت انتخاب کرد که در این زمان بازهم شمشیر بر گردن میرالمونین نهادند که ما نمی‌فهمیدیم تو چرا قبول کردی.

وی افزود: با این مردم باید چکار کرد و اینکه ما 40 سال است شعار می‌دهیم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند آیا میدانیم که قبل از ما کوفیان این شعار را دادند که ما اهل مدینه نیستیم علی تنها بماند چراکه ایشان 25 سال در مدینه تنها مانده بودند و سرانجام بعد از جنگ نهروان باقیمانده خوارج فرق ایشان را در کوفه شکافتند.

امام جمعه موقت نکا بیان کرد: قبل از کوفیان اهالی مدینه این شعار را داده بودند که ما اهل مکه نیستیم پیغمبر تنها بماند چراکه منافقان و یهودیان مدینه با کمک مشرکان مکه در طول حضور پیامبر خدا در مدینه بیش از 90 جنگ به ایشان تحمیل کردند.

این مسئول اضافه کرد: امروز فضای مجازی فاسق‌ترین فضای دراختیار دشمن است و آنقدر بمبارن فضاسازی است که حتی حزب‌اللهی ها، طلبه‌ها، پاسدارها و بسیجیان نیز قبول می‌کنند اما قرآن می‌فرماید اگر خبری از سوی یک فاسق و دشمن به شما رسید قبل از پخش آن ابتدا سکوت کرده و آن را به یک امین ارجاع کنید تا صحت آن مشخص شود.

وی گفت: درخصوص سقوط هواپیمای مسافری صبر کنیم تا جبعه سیاه آن از فرانسه بازگردد و متخصصان جنگ الکترونیک باید نظر قطعی دهند البته باید تمام جوانب کار در نظر گرفته شود که چرا آسمان کلیر نشد و اگر واقعا یک موشک کروز بود به کجا اصابت می‌کرد و چه تلفاتی داشت.

موحد اظهار کرد: دومین هدف داستان‌های قرآن تجربه و درس برای مردم است مانند قصه بنی اسرائیل که برابر پیامبران الهی ایستادند که اگر قدر علی(ع) و حسین(ع) را ندانید خداوند معاویه و یزید را بر شما مسلط می‌کند تا شما را به سمت آتش ببرند.

وی افزود: این دستورات قرآن باید منشور زندگی ما در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴