تاریخ انتشارجمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۱۱۷۸۱
امام جمعه بابل گفت: سردار حاجی‌زاده با آن تلاش‌ها و اقتداری که برای کشور ایجاد کردند برای ما ارزشمند هستند و نباید اقتدار آن‌ها زیر سوال برود، ما با تمام وجود حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم.
۰
plusresetminus
نباید اقتدار سپاه خدشه‌دار شود
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر دارالمومنین بابل با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: این فریضه الهی آنقدر مهم است که امیرالمومنین امام‌علی(ع) فرمودند "نمازجمعه هم زیارت است و هم زیبایی".

وی افزود: در این میعادگاه الهی مومنین با یکدیگر دیدار کرده و این زیارت و زیبایی، استحکام را به جامعه برمی‌گرداند، این امر نقطه مقابل فردگرایی و زمینه اجاد فراهم نمودن استحکام اجتماعی از برکات نمازجمعه است.

امام جمعه شهر بابل با نکوهش برخی تحرکات و مواضع در جریان ماه‌های منتهی به انتخابات ادامه داد: وقتی ایام انتخابات می‌رسد و شورای نگهبان بر اساس منابع قانونی که در دست اوست و بنابر نتایجی که به دست او رسیده است به اعلان صلاحیت افراد می‌پردازد، ما همیشه در این مواقع می‌بینیم افرادی شورای نگهبان را متهم می‌کنند که جناحی عمل می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: اگر نگاه کنیم می‌بینیم که از هر دو جناح در رد صلاحیت‌شدگان وجود دارد،ملاک جناح نیست بلکه ملاک صلاحیت است.

روحانی گفت: برخی چهره‌های خبیث ابتدای انتخابات شعارهای قشنگ دادند و بعد تو زرد از آب در آمدند مانند بنی‌صدر، نود و چند نفر از نمایندگان که رد صلاحیت شدند توسط شورای نگهبان، در دوره قبل تایید صلاحیت شده بودند اما در این چند سال اموری را به‌وجود آوردند که سبب رد صلاحیتشان شد، مردم از بعضی امور آگاه نیستند و باید نهادی وجود داشته باشد تا امنیت آرا برای مردم پدید آید.

وی افزود: ما تقاضا داریم شورای نگهبان امانت را رعایت کند و مبادا افرادی با رد صلاحیت آبرویشان برود، تقاضای ما این است که ضمن رعایت این امانت با بررسی سوابق افراد، شورای نگهبان قاطعانه رد صلاحیت کند و از این امر عدول نکند، برخی افراد فکر کردند مجلس شورای اسلامی شرکت سهامی است و می‌خواهند برای هر جناح و با نگاه جنسیتی سهم خواهی کنند، مهم صلاحیت هر انسان برای نمایندگی از هر جناحی است و باید بر اساس شرایط زندگی وی بررسی شود آیا صلاحیت برای نمایندگی دارد یا خیر.

خطیب جمعه بابل با بررسی حوادث اخیر در کشور اذعان کرد: در ارتباط با حادثه تلخی هواپیمایی اوکراین که برای هم میهنان عزیز و هم شهرستانی‌های ما به وجود آمد اظهار تاسف باید کرد و تسلیت گفت.

این مسئول ادامه داد: علت این حادثه از سوی ستادکل نیروی های مسلح مبنی بر بروز خطای انسانی اعلام و کام مردم در انتقام عین الاسد تلخ شد که باید به این مهم توجه شود.

روحانی یادآور شد: رهبر انقلاب زمانی که متوجه شدند فرمودند سریع به مردم اعلام شود، التهابی که در فضای جنگی پدید آمد سبب بروز این حادثه شد، دستگاه قضایی در حال بررسی حادثه و همه احتمالات است،بر ادران عزیز سپاه این خطای ناخواسته را گردن گرفتند.

وی افزود: آیا فقط باید سپاه این حادثه را گردن بگیرد؟ ستادکل نیروهای مسلح، سازمان هواپیمایی کشوری طبق قانون موظف است این مطلب را به هیات دولت منتقل کند برای تصمیم‌گیری و همچنین شورای عالی امنیت ملی می‌توانستند هماهنگی در این خصوص پدید بیاورند، این حادثه سبب شد ملتی داغدار شود، امروز همه عزیزان در مراسم تشییع پیکر مهندس عباسپور شرکت کردند.

امام جمعه بابل اظهار کرد: چه می شود که برخی افراد در کمین هستند اگر صحنه‌ای مانند شهادت سپهبد سلیمانی پدید بیاید حرفی از این افراد بلند نمی‌شود ولی اگر حادثه‌ای مانند سانحه اکراین پدید بیاید این افراد فریب‌خورده و بدبخت در کمین‌اند تا تسویه حساب کنند.

این مسئول با اشاره به فتنه سال 88 گفت: فردی پلید که در سال ۸۸ فتنه ایجاد کرد اگر با او برخورد قضایی جدی می‌شد جرات نمی‌کرد به رهبری توهین کند، این سلبریتی‌ها هرچه دارند از صداوسیما و ارشاد دارند اما آنقدر وقیح شدند که همراه با سفیر انگلستان می‌آیند و فراخوان تجمع می‌دهند، صداو سیما و ارشاد مواظب باشند که این افراد موقعیت نیابند.

روحانی تصریح کرد: امام عزیز فرمود "اگر سپاه نبود کشور نبود"، همین آمریکای خبیث در دوره رونالد ریگان عمدا هواپیمای مسافربری ما را زندند و به آن فرمانده ناو جایزه دادند، حال اینها آمدند و حامی شدند اما امت و ملت ما قدردان آن عزیزانی است که ده‌ها هزار شهید در طول انقلاب دادند، همین عزیزان بدنهایشان پاره پاره شد ولی در قالب سپاه نگذاشتند تکه‌ای از مرزهای کشور جدا شود.

وی در پایان تاکید کرد: سردار حاجی‌زاده با آن تلاش‌ها و اقتداری که برای کشور ایجاد کردند برای ما ارزشمند هستند و نباید اقتدار آن‌ها زیر سوال برود، ما با تمام وجود حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌داریم.
 
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴