تاریخ انتشارجمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۱۱۷۴۸
دولت اوکراین از پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) برای انجام تحقیقات پیرامون حمله سایبری به یک شرکت اوکراینی درخواست کمک کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرویترز، دولت اوکراین از پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) خواسته است تا در روند تحقیقات این کشور پیرامون یک حمله سایبری به شرکت «بوریسما» همکاری کند.
مقامات کی‌یف ادعا می‌کنند که هکرهای ارتش روسیه در حمله سایبری به این شرکت فعال در حوزه انرژی دست داشته اند.
وزارت کشور اوکراین همچنین روز پنج شنبه از انجام تحقیقات در خصوص تحت نظر قرار دادن غیرقانونی و احتمالی «ماریا یووانوویچ» سفیر پیشین آمریکا در اوکراین خبر داد.
گفتنی است که اف بی ای از هرگونه اظهارنظر در خصوص این درخواست اوکراین خودداری کرد.
شایان ذکر است که یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری واقع در ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه با شناسایی حمله هکری به شرکت بوریسما، این حمله را به «اداره اطلاعات نظامی خارجی ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه» نسبت داد.
این در حالی است که شرکت بوریسما به دلیل عضویت پیشین هانتر بایدن، فرزند «جو بایدن» - رقیب انتخاباتی ترامپ- در هیأت مدیره آن یکی از موضوعات موردنظر ترامپ برای متقاعد سازی اوکراین به انجام تحقیقات درخصوص فعالیت این رقیب انتخاباتی خود بود؛ هرچند که در نهایت این اقدامات بی پروایانه ترامپ در سو استفاده از اختیارات خود در منصب ریاست جمهوری و کارشکنی‌های بعدی وی در روند قانونی کنگره به تصویب طرح استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا انجامید.
حال در شرایطی که مجلس سنای آمریکا روند قانونی استیضاح ترامپ را رسماً آغاز کرده است، سخنگوی کاخ سفید از طرح موضوع این حمله هکری به شرکت بوریسما در گفتگوی آتی دونالد ترامپ با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود خبر می‌دهد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما