کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باج ۵۰۰میلیون دلاری عربستان به آمریکا برای استقرار نیروهای نظامی

27 دی 1398 ساعت 14:10

یک مقام آمریکایی از پرداخت مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار از سوی عربستان سعودی برای پوشش هزینه عملیات نیروهای آمریکا در خاک این کشور خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل ازسی ان ان، یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که عربستان سعودی برای پوشش هزینه عملیات نیروهای آمریکا در خاک خود حدود ۵۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.
پرداخت این مبلغ قابل توجه در دسامبر سال گذشته صورت گرفته و «دونالد ترامپ» هفته گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز تصریح کرد که عربستان سعودی «در حال حاضر یک میلیارد دلار نزد بانک پیش پرداخت کرده است».
این نخستین بار نیست که مقامات سعودی در پرداخت هزینه های نظامی آمریکا مشارکت می کنند. این کشور به همراه کویت و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حدود ۳۶ میلیارد دلار برای جنگ خلیج فارس در سالهای ۹۱-۱۹۹۰ پرداخت کردند.
به گفته سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در راستای عمل به رهنمود رئیس جمهور این کشور مبنی بر افزایش سهم مشارکت متحدان، عربستان سعودی را در هزینه استقرار نیروها [در خاک خود] شریک می سازد».
گفتنی است که آمریکا به بهانه افزایش تهدیدها از جانب ایران، هزاران نیروی نظامی اضافی را به همراه آتشبار موشک به عربستان سعودی اعزام کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411747

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411747/باج-۵۰۰میلیون-دلاری-عربستان-آمریکا-استقرار-نیروهای-نظامی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com