تاریخ انتشارجمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۷۴۳
در نشست هم‌اندیشی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تفاهم نامه‌ای با هدف توسعه تعامل مشترک در زمینه‌های علمی و فناوری به امضا رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست ضمن معرفی فعالیت های این مرکز، بر توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.
  مهدی قلعه نوی از آمادگی این مرکز برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: فعالیت‌های این مرکز بر حوزه‌های مختلف از جمله سه حوزه بررسی و اجرای پلتفرم، توسعه کسب و کارهای بین‌المللی و همکاری‌های بین‌المللی تمرکز دارد.
وی با بیان اینکه سالانه پروژه‌های مشترکی با سایر کشورها اجرا می شود، اضافه کرد: این هدف با تبادل دانشمندان جوان و انجام کارهای پژوهشی دنبال می‌شود، همچنین مکانیزم همکاری‌های بین دانشگاهی از ظرفیت‌هایی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تقدیر از حمایت‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان استان فارس گفت: در هر زمینه‌ای از علم که صحبت می‌شود، نام شیراز همواره مطرح است. 
مهرزاد لطفی افزود: هدف و اعتقاد ما رسیدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم است و در این زمینه توانمندی‌ها و ابزارهای لازم فراهم است.
وی بر اهمیت کمک به تولید ثروت به عنوان یکی از نیازهای کشور تاکید کرد. 
معاون مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره اجرای پلتفرم فناوری و پژوهشی با هدف مشارکت اساتید خارج از کشور گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم پل ارتباطی بین اساتید داخل و خارج کشور باشیم.
حسینی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر کیفی فعالیت های خوبی انجام شده است و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بسیار بالاست.
وی در ادامه بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد.
معاون مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: پلتفرم ارایه شده در این مرکز در قالب حمایت‌های مختلف برای کسانی که از خارج از کشور تمایل دارند در داخل کشور فعالیت کنند اجرا می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از پایگاه‌هایی است که در این زمینه مشارکت دارد و در این راستا زیرساخت‌های لازم برای علاقمندان فراهم شده است. 
  حبیب شریف رییس بنیاد نخبگان استان فارس نیز بر تلاش برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم و تعامل بین بخشی در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری تاکید کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما