تاریخ انتشارجمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۱۱۷۳۹
مسئول شاخص‌های ارزیابی راهبردی ستاد فناوری نانو از رشد 8 درصدی تولید مقالات علمی ایران در سال گذشته خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسعید امیری مسئول شاخص‌های ارزیابی راهبردی ستاد فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار  با بیان اینکه تعداد مقالات ISI در سال ۲۰۱۸ به ۵۵ هزار و ۵۷۰ مقاله رسیده است، گفت: با اینکه چند ماه از سال جدید میلادی می‌گذرد؛ مقالات سال قبل به تدریج و آرام‌ آرام با یک رشد و سرعت کمتری به روز می‌شوند که حدود ۲ ماه زمان می‌برد تا بانک تولیدات ثابت شود و ایران در سال ۲۰۱۹، ۵۸ هزار و ۱۶۰ مقاله دارد که در حال حاضر با این آمار شاهد رشد ۶ درصدی مقالات هستیم. 
مسئول شاخص‌های ارزیابی راهبردی ستاد فناوری نانو افزود: سهم مقالات ایران به نسبت مقالات دنیا کم نشده و به طور مثال اگر ایران در سال ۲۰۱۸، ۲.۵ درصد از مقالات کل دنیا را در بر گرفته بود ولی در حال حاضر در سال ۲۰۱۹ ، ۲.۵۱ مقاله دارد که شاهد یک رشد کمی از نظر سهمی هستیم. 

* رشد ۶ تا ۸ درصدی مقالات نانو در سال گذشته
به گفته امیری، در مقالات نانو وضعیت کشورمان تا حدودی بهتر است و می‌توان گفت که در سال ۲۰۱۸، ۱۰ هزار و ۲۴۰ مقاله داشتیم و امسال چیزی حدود ۱۰ هزار و ۸۵۰ مقاله داریم که پیش‌بینی می‌شود تعداد این مقاله‌ها ظرف ۳-۲ ماه آینده به ۱۱ هزار و ۵۰۰ مقاله برسد و نزدیک به ۶ تا ۸ درصد رشد را در این زمینه شاهد هستیم.  
مسئول شاخص‌های ارزیابی راهبردی ستاد فناوری نانو خاطرنشان کرد: از نظر برآورد و بررسی می‌توانیم به صورت رسمی بگوییم که در سال گذشته نه تنها افتی در تولیدات علمی نداشته‌ایم بلکه از نظر کمی و تعداد مقالات رشد هم داشته‌ایم به طوری که اگر آمار تا ۳ ماه آینده ثابت شود، شاهد رشد ۸ درصدی در مقالات علمی خواهیم بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴