تاریخ انتشارجمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۷۳۷
رئیس پژوهشگاه رویان گفت: پژوهش‌هایی درباره درمان بیماری ایدز با استفاده از سلول‌های بنیادی در جهان انجام شده است؛ اما پژوهشگاه رویان تا به حال به این موضوع ورود نکرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با خبرنگار  در پاسخ به این سوال که آیا تحقیقاتی درباره استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری ایدز در پژوهشگاه رویان در دست انجام است، گفت: پژوهشگاه رویان تا به حال به این موضوع ورود نکرده است.
وی گفت: پژوهش‌هایی جهانی در این باره انجام شده است؛ اما فعلا تحقیقی در این باره در دست انجام در پژوهشگاه رویان نیست.
* انتشار عمومی نتایج موفق درمان ایدز با سلول‌های بنیادی

به گزارش فارس، نتایج موفق یک گروه بین المللی از دانشمندان درباره پیدا کردن سرنخ‌های کلیدی و کاربردی برای مقابله با ویروس مرگبار اچ آی وی عمومی شده است.
در این تحقیقات، بعد از پیوند مغز استخوان با استفاده از سلول های بنیادی چند بیمار توانسته‌اند در برابر ویروس اچ آی وی مقاومت کند، به طوری که دیگر هیچ نشانه ای از وجود ویروس اچ آی وی در جریان خون در آنان مشاهده نشده است.
*هراس از آزمایش، مهم‌ترین چالش مبتلایان به ایدز 
کارشناسان روانشناس در ایران معتقدند که ترس از اتهام‌زنی در خصوص بیماری ایدز موجب شده است افراد از آزمایش دادن و گام بعدی از درمان هراس داشته باشند و اگر هم درمانی شروع شود پایبندی به درمان شکل نگیرد.
حتی برخی با اطلاع داشتن از بیماری خود به دلیل برچسب‌زنی‌ها موضوع بیماری را مطرح نمی‌کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما