کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحلیل گر مسائل بین الملل:

دولت، رسانه‌ها ونیرو‌های مسلح فریب رسانه‌ای غرب رو نخورند

27 دی 1398 ساعت 0:18

تحلیل گر مسائل بین الملل گفت: دولت، رسانه‌ها و نیرو‌های مسلح انفعال را کنار بگذارند و حتماً باید مسئله عین الاسد تبیین و به آن پرداخته شود.


به گزارش بلاغ، سیدمصطفی خوش چشم در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با عنوان بررسی رویکرد آمریکا در قبال ایران و منطقه پخش شد، افزود: توطئه‌های اخیر آمریکا با شهادت حاج قاسم آغاز شد و همچنان ادامه دارد و آمریکایی‌ها بیش از ۱۵ سال است از راهبرد مهار جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

وی گفت: وقتی پهپاد آن‌ها را زدیم و هیچ اقدامی نکردند به بلوف روی آوردند و وقتی عین الاسد را زدیم فهمیدیم که اهل بلوف هستند.

این تحلیل گر مسائل بین الملل افزود:​ وقتی به این نتیجه رسیدند که اقداماتشان در حوزه سخت هزینه دارد به دنبال عملیات نرم و عملیات روانی، ​ سیاسی و اقتصادی از طریق مداخله ارزی، جاسوسی اقتصادی و کوچ دادن سرمایه‌ها افتادند تا فشار حداکثری به نظام ما وارد کنند.

آقای خوش چشم گفت:​ با همه این شرایط وقتی به ترور سردار سلیمانی روی آوردند متعجب شدیم که چرا در حوزه سخت اقدام کردند، اما در موضوع سقوط هوایپمای اوکراینی مشخص شد که این اقدام سخت، تلفیقی از اقدامات نرم را در پی خواهد داشت.

وی افزود: آن‌ها به دنبال تضعیف ما از طریق اقدامات جانبی هستند و خواستند با ترور سردار سلیمانی ما را دچار شوک و اندوه کنند تا اعتقادمان به مقاومت منطقه‌ای تضعیف شود و از این طریق ما را به میز مذاکره بکشانند.
 
دشمن درصدد سردرگم کردن مسئولان کشور است
این تحلیل گر مسائل بین الملل گفت: همزمان در حوزه یمن هم وارد شدند و خواستند برای ما سردرگمی ایجاد کنند و اخیراً​ هم تلاش کردند تجمعاتی در داخل ایران ایجاد کنند که اگر چه اکثریت قریب به اتفاق این جماعت اندک، ​ آدم آمریکا نیستند، اما بالاخره درصد کوچکی از آن‌ها بلندگوهایشان هستند که از جماعت سلطنت طلبان و منافقین دستور می‌گیرند.

آقای خوش چشم افزود: آن‌ها هم اکنون در حوزه موشکی به دنبال بی اعتبار کردن تجهیزات ما هستند و مرتب این طرح خود را بزرگ نمایی می‌کنند و می‌خواهند در موضوع هسته‌ای هم اعتبار نظام را خدشه دار کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترور شهید سلیمانی برای آمریکایی‌ها چه هزینه‌ای داشته است؟ گفت: وقتی سردار را شهید کردند نگاهشان این بود که جبهه مقاومت عقب نشینی می‌کند، اما وقتی جمعیت ۲۵ میلیونی تشییع کنندگان سردار شهید سلیمانی را در ایران و عراق دیدند دیگر نتوانستند مولفه قدرت ما را تضعیف کنند و این شهامت و مقاومت، بمباران عین الاسد را برای ما به دنبال داشت.

این تحلیل گر مسائل بین الملل افزود: آن‌ها بعد از شوکی که در ترور شهید سلیمانی برای ما بوجود آوردند تلاش کردند عملیات روانی خود را ادامه دهند و وقتی به نتیجه نرسیدند موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی را پیش کشیدند.
 
رسانه ها و مسئولان منفعل نباشند
آقای خوش چشم گفت: البته رسانه‌ها و مسئولان کشورمان هم در این قضیه دچار انفعال شدند که جا دارد رسانه‌ها در چنین مواقعی افکار عمومی را رها نکنند و از صبح روز شنبه که ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره هواپیمای اوکراینی اطلاعیه داد باید پیوسته اطلاع رسانی‌ها صورت می‌گرفت و این گونه اظهارات که مثلا ما خبر نداشتیم و یا ما نبودیم، نباید گفته می‌شد و باید این حرف‌ها ریشه کن شود چرا که وقتی دیواره دفاعی فرو می‌ریزد همه جریان‌های اطلاعاتی مخالف به میدان می‌آیند.

وی افزود:​ در موضوع هواپیمای اوکراینی از خارج بحث کتمان را مطرح می‌کنند که ما باید در داخل این موضوع را تغییر دهیم و سوال درستی را مطرح کنیم که مثلا چرا اطلاع رسانی طول کشید.

این تحلیل گر مسائل بین الملل گفت: در این شرایط رسانه‌ها نباید از اینکه اعتبارشان زیر سوال می‌رود منفعل باشند چرا که اگر رسانه‌های داخلی به میدان نیایند خارجی‌ها از جمله نیویورک تایمز به دنبال هدایت افکار عمومی می‌افتدند.

آقای خوش چشم افزود: در موضوع هواپیمای اوکراینی قطعاً باید مقصران مجازات شوند، اما غرب به دنبال این است که موضوع این هواپیما را همچنان در صدر نگه دارد تا به خواسته‌های خود برسند تا از این طریق افکار عمومی به مولفه موشکی و حضور منطقه‌ای کم علاقه شود.

وی گفت:​ آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که سپاه را بی اعتبار کنند و وقتی اعتبار سپاه کم شود مقوله دو قطبی معیشت یا موشک یا منطقه را می‌سازند.
 
آمريکا چشم به جنبه رواني تحريم ها دارد
این تحلیل گر مسائل بین الملل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحریم‌های جدید آمریکا چه ابعادی دارد؟ افزود: آمریکا تحریم‌های اصلی خود را انجام داده است و بعد از این تحریم‌ها جنبه روانی دارد، اما همچنان تحریم را به عنوان ابزار‌های فشارشان ادامه می‌دهند و اروپایی‌ها تصمیم می‌گیرند مکانیسم ماشه را راه بیندازند و انگلیس هم تحریم غذا و دارو را مطرح می‌کند.

آقای خوش چشم گفت:​ ما در خصوص هواپیمای اوکراینی باید به یک مدعی تبدیل شویم و اگر چه معتقدیم ما آن را زده ایم، اما نیمه دیگر ماجرا باید از دل جعبه سیاه بیرون بیاید که آیا اختلال و یا نفوذی بوده است؟

وی افزود:​ در این موضوع ما شاهد لحن توهین آمیز وزیر خارجه کانادا بودیم که می‌گفتند ایران باید روزانه صداقت خود را در این موضوع به ما اثبات کند.

این تحلیل گر مسائل بین الملل گفت: اکنون دشمنان ما به دنبال ایجاد تجمعات و تظاهرات هستند که نمونه آن در تجمعات اخیر مقابل دانشگاه امیر کبیر و حضور سفیر انگلیس دیده شد و آن‌ها می‌خواهند موقعیت کف خیابانی را مزمن کنند تا کم کم با هر انگیزه‌ای مردم به خیابان‌ها بیایند و فشار حداکثری خارجی را با فشار داخلی همراه و ما را وادار کنند پای میز مذاکره بیاییم.

آقای خوش چشم افزود: ترامپ چندی پیش می‌گفت: برای مذاکره هیچ پیش شرطی ندارد، اما تا با آن‌ها وارد مذاکره شویم ۱۲ پیش شرط می‌گذارند.
 
تلاش آمريکا براي جايگزيني گزينه مذاکره بجاي معيشت درانتخابات
وی گفت: آمریکا به دنبال جنگ ترکیبی در حوزه‌های مختلف سخت، نیمه سخت و نرم است و در انتخابات دوم اسفند به جای اینکه معیشت را شعار اول قرار دهند بحث مذاکره کنیم یا نکنیم را مطرح خواهند کرد و می‌خواهند این اولویت اول ما شود و از طریق عملیات روانی کاری کنند که مردم مشکلات معیشتی خود را اولویت ندانند.

این تحلیل گر مسائل بین الملل افزود: آن‌ها به دنبال مهار جمهوری اسلامی هستند و در این شرایط نباید رسانه ها، ​ دولت و نیرو‌های مسلح منفعل باشند.

آقای خوش چشم گفت: در موضوع هواپیمای اوکراینی هم باید مردم به سراغ خانواده جانباختگان بروند و مرتب با آن‌ها همدردی کنند و در عین حال به دنبال اجرای عدالت هم باشند و دولت و کلیت نظام هم از این گونه کلمات که ما نمی‌دانستیم کنار بروند.


کد مطلب: 411706

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411706/دولت-رسانه-ها-ونیرو-های-مسلح-فریب-رسانه-ای-غرب-رو-نخورند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com