کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفظ آثار مازندران خبر داد

نهایی شدن کار اجرایی یادمان شهدا شهرهای مازندران تا پایان امسال

26 دی 1398 ساعت 14:20

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در بیشتر شهرها و بخش‌های استان به غیر از چند شهر غرب استان تا پایان سال کار اجرایی یادمان‌های شهدا نهایی می‌شود.


به گزارش بلاغ، چهارمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بابلسر با حضور سردار ملکی مدیرکل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، حسن‌زاده فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان در فرمانداری بابلسر برگزار شد.

جمع‌آوری 1500 ساعت خاطره شهدا در بابلسر
سردار عبدالله ملکی در این جلسه با گرامی‌داشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، شهدای مقاومت و حادثه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز در روز تشییع سردار سلیمانی و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در سانحه هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: مازندران پیشگام و  پایلوت برنامه‌های فرهنگی دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح کشور و بابلسر هم در اجرای برنامه‌های فرهنگی شهدا، پیشتاز استان است.

وی خاطرنشان کرد: دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بابلسر یک قدم از دفتر حفظ آثار استان جلوتر و این یک حرکت خوب و قابل تقدیر است که توانست تاکنون بیش از هزار و 500 ساعت خاطرات مربوط به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را جمع‌آوری و مستندسازی کند که نشان از پشتکار و عاشق بودن مجموعه دوستان و همکاران ما در دفتر حفظ آثار شهرستان است. 

مدیرکل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به برنامه‌های چله انقلاب، تصریح کرد: نخستین برنامه‌های ما در شروع کار چهلمین سال انقلاب با راهیان نور شروع می‌شود چراکه راهیان نور، بزرگترین دریچه در نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید است.

ملکی درخصوص ساخت یادمان شهدا در شهرستان‌های استان گفت: در بیشتر شهرها و بخش‌های استان به غیر از چند شهر غرب استان تا پایان سال کار اجرایی یادمان‌های شهدا نهایی می‌شود.

میراث‌داری خون شهدا وظیفه مسئولان است
فرماندار بابلسر نیز در این جلسه با گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار سرافراز سپهبد شهید سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی معمار امنیت و ثبات منطقه بود و نقشی که این شهید والامقام در مبارزه با تروریسم در منطقه ایفا کرد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

اسماعیل حسن‌زاده افزود: حاج قاسم سلیمانی و جریان مقاومت تامین‌کننده امنیت در کشورهای منطقه بوده‌اند و ایشان در قالب کانون ایثار و شهامت و به کمک گروه‌های مقاومت و شکل‌دادن به گروه‌های جدید مقاومت و متحد کردن آن‌ها در یک قالب واحد توانست با داعش مبارزه کند تا جغرافیای کشورهای منطقه حفظ شده و گروه‌های تروریستی تضعیف شوند.

فرماندار بابلسر با برشمردن درجات عالی و معرفت و شناخت شهدا گفت: تمامی شهدا به این درجات رسیده‌ بودند و توانستند از تمام امتیازات دنیوی، همسر و فرزندانشان بگذرند تا ما شاهد این امنیت و آسایش در کشور باشیم.

حسن‌زاده تاکید کرد: درحال حاضر ما وظیفه داریم میراث‌دار خون شهدا باشیم تا در درجه اول، شرمنده خداوند متعال و در درجه دوم شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم.

وی تصریح کرد: امروز تحقیق در عمق معرفت آنان مهمترین درس برای زندگی تمام اقشار جامعه محسوب می‌شود.

گفتنی است با پیشنهاد دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بابلسر، یادمان شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در مدارس استان مازندران نهایی و در دستور کار دفتر حفظ آثار استان قرار گرفت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 411684

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411684/نهایی-شدن-کار-اجرایی-یادمان-شهدا-شهرهای-مازندران-پایان-امسال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com