تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۱۱۶۶۹
ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از دعوت برادرانمان در عراق برای برگزاری تظاهرات میلیونی یکپارچه علیه اشغالگری آمریکا استقبال می‌کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازائتلاف «۱۴ فوریه» بحرین با اشاره به افزایش خطر اشغالگری آمریکا در اراضی عراق که به تهدیدی برای امنیت ملی آن و کل منطقه تبدیل شده است، تأکید کرد که «از دعوت برادرانمان در عراق برای برگزاری تظاهرات میلیونی علیه آمریکا استقبال می‌کنیم».
در این بیانیه که در  سایت ائتلاف مذکور منتشر شد، آمده است که دعوت به تظاهرات میلیونی در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز در عراق و منطقه به ویژه پس از ترور دو شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، صورت گرفته است و اهمیت این دعوت در این است که به محض اعلام آن مورد استقبال مردمی و سیاسی قرار گرفت.
ائتلاف ۱۴ فوریه همچنین آورده است که آمریکا با توسعه دایره عملیات‌های نظامی خود و ترور هدفمند رهبران ملی و کسانی که برای حفظ حاکمیت عراق تلاش می‌کنند و نیز استمرار سرقت نفت و مصادره تصمیمات سیاسی ملی آن، به تهدیدی برای امنیت ملی عراق و کل منطقه تبدیل شده است.
در این بیانیه بر حق ملت عراق برای بیرون راندن اشغالگران به خصوص آمریکا تأکید شده و آمده است که از فراخوان برگزاری تظاهرات یکپارچه علیه اشغالگری آمریکا استقبال می‌کنیم.
«مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق دیروز (سه‌شنبه - ۱۴ ژانویه)، مردم کشورش را به برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی فراخواند و با بیان اینکه آمریکا، آسمان عراق و حاکمیت آن را نقض کرده‌، خطاب به مردم عراق گفت: «عراق شما را به فریاد می‌خواند، سستی و کوتاهی نکنید و به فریادش برسید».
«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق نیز دیروز با صدور بیانیه‌ای از فراخوان رهبر جریان صدر برای شرکت در تظاهرات «میلیونی» در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در عراق حمایت کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴