کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت نفت با نگرانی از توافق تجاری چین و آمریکا کاهش یافت

26 دی 1398 ساعت 8:50

قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت نگرانی در مورد معوق ماندن فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین به 64.35دلار در هر بشکه کاهش یافت.


به گزارش بلاغ به نقل ازرویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد معوق ماندن فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت جهان، کاهش یافت زیرا آمریکا در نظر دارد تعرفه‌های کالاهای چینی را تا فاز دوم نگه دارد.
استفان منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اواخر دیروز گفت تعرفه‌های کالاهای چنین تا تکمیل فاز دوم توافق تجاری آمریکا و چین پابرجا می‌ماند حتی باوجود اینکه دو طرف توافق اولیه را اواخر امروز امضا کنند.
هر بشکه نفت برنت با 14 سنت کاهش 64.35 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با  سنت 7 سنت کاهش 58.16 دلار فروخته شد.
ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «افزایش تقاضا جهانی برای نفت خام احتمالا با چالش روبرو خواهد شد زیرا پس از مواضع سرسختانه دولت ترامپ، تنش‌های آمریکا و چین بر جا ماند.»
«بازارهای مالی ناامید شدند زیرا دولت ترامپ... سیگنال داد که تعرفه‌ها تا پس از انتخابات سال 2020 پابرجا خواهد ماند. انتخابات ریاست جمهوری به این بستی دارد که چین به تعهداتش پایبند باشد یا نه.»
آمارهای آمریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا 1.1 میلیون بشکه افزایش یافت.
اداره اطلاعات انژری آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود، تولید نفت آمریکا در سال 2020 به روزانه 13.30 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.
یک منبع آگاه در اوپک اعلام کرد که اعضای اصلی گروه اوپک پلاس شامل اعضای اوپک و متحدان نفتی آن در حال گفت‌وگو برای به تعویق انداختن نشست ماه مارس و برگزاری آن در ماه ژوئن هستند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411627

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411627/قیمت-نفت-نگرانی-توافق-تجاری-چین-آمریکا-کاهش-یافت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com