تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۱۱۶۲۶
پارلمان تاجیکستان توافقنامه دولت این کشور و روسیه در مورد ساخت و تجهیز فنی مدارس روس زبان در شهرهای «دوشنبه»، «کولاب»، «خجند»، «باختر» و «ترسون زاده» را تصویب کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمجلس نمایندگان تاجیکستان توافقنامه دولت این کشور و روسیه در مورد ساخت و تجهیز فنی 5 مدرسه روس زبان در قلمرو این کشور را به تصویب رساند.
«شکورجان ظهوراف» رئیس پارلمان تاجیکستان در سخنانی در مورد تامین نیروی انسانی این مدارس ابراز نگرانی کرد.
بنابر صحبت‌های وی، برای این موسسات آموزشی که با هزینه روسیه احداث خواهند شد 400 استاد با تسلط کامل بر زبان روسی نیاز است.
ظهور اف افزود: با جذب معلمان از روسیه موضوع نیروی انسانی این مدارس حل نمی‌شود و ما به کارمندان محلی نیاز داریم و آموزش در این مدارس باید بر اساس استانداردهای پذیرفته شده صورت گیرد.
وی گفت: در چارچوب این پروژه نیازهای مدرسه‌ای را که در پایتخت احداث خواهد شد می‌توان تامین کرد اما این مسئله در مناطق دیگر مشکل ساز است.
هدف این توافقنامه ساخت مرحله به مرحله 5 مدرسه (هر مدرسه با ظرفیت 1200 دانش آموز) روس زبان در شهرهای دوشنبه، «کولاب»، «خجند»، «باختر» و «ترسون زاده»  و همچنین تعیین شرایط سرمایه گذاری و تجهیز فنی آنها می‌باشد.
برای ساخت این مدارس روسیه 6 میلیارد روبل به عبارت دیگر برای هر مدرسه 1.2 میلیارد روبل هزینه می‌کند.
توافقنامه مذکور در ماه آوریل سال گذشته در شهر «مسکو» به امضا رسید.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴