تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۱۱۶۲۲
وزیر خارجه عمان در دیدار با ولید المعلم همتای سوری خود که برای عرض تسلیت درگذشت سلطان قابوس به مسقط رفته، مواضع کشورش را در قبال سوریه و تحولات منطقه منطبق با دمشق خواند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«ولید المعلم» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در مسقط با «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان درباره «روابط دوجانبه عالی دو کشور برادر»، تحولات  وقایع در سطح منطقه‌ای و بین المللی و چالش‌های پیش روی ملت‌های منطقه گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولید المعلم در این جلسه از طرف دولت و ملت سوریه درگذشت سلطان «قابوس بن سعید» را  تسلیت گفت و ضمن تمجید از نقش بزرگی که آن فقید در تقویت روابط میان این دو کشور برادر داشت، ابراز اطمینان کرد که  کشور عمان راه خود را به سمت پیشرفت و سعادت به رهبری سلطان «هیثم بن طارق بن تیمور» ادامه خواهد داد.
دو طرف در این دیدار مواضع خود نسبت به تحولات منطقه را منطبق با یکدیگر خوانده و بر ادامه ارتباط و هماهنگی و همکاری مشترک برای رویارویی با این چالش‌ها و گذر از آنها تاکید کرد.
بن علی هم ضمن قدردانی از دولت و ملت سوریه برای همدردی با مردم عمان گفت: «مردم عمان از برادران خود در سوریه در رویارویی با جنگی که کشورشان را هدف گرفته است تقدیر و با آنها اعلام همبستگی می‌کند و رهبران عمان هم اطمینان دارند که رهبری و مردم سوریه قادر هستند جنگ را پشت سر گذاشته و امنیت و شکوفایی را به آن بازگردانند».
وزیر خارجه سوریه به نمایندگی از بشار اسد دوشنبه شب  برای عرض تسلیت به مناسبت درگذشت سلطان قابوس، وارد مسقط شد.
ولید المعلم و هیأت همراه او روز سه‌شنبه با سلطان جدید عمان دیدار و درگذشت سلطان قابوس بن سعید را به او تسلیت گفت.
سلطان هیثم بن طارق نیز از بشار اسد به دلیل همدردی صادقانه و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت سلطان قابوس قدردانی کرد و گفت که از خداوند عز و جل می‌خواهد اسد و ملت برادر سوریه را از هر گونه شر و بدی دور نگه دارد.
روز شنبه نیز بشار اسد با ارسال تلگرافی به سلطان جدید عمان درگذشت سلطان قابوس را به وی تسلیت گفت.
تلویزیون عمان سحرگاه روز شنبه ۲۱ دی ماه از در گذشت «قابوس بن سعید بن تیمور» سلطان این کشور خبر داد. دولت عمان به مناسبت در گذشت سلطان این کشور سه روز عزای عمومی اعلام و روز شنبه را نیز در این کشور تعطیل کرد.
سلطان عمان که در سن ۷۹ سالگی در گذشت از سال ۱۹۷۰ میلادی و به مدت پنجاه سال در این کشور حکفرمایی کرد.
پس از درگذشت سلطان قابوس، «هیثم بن طارق» جانشین وی اعلام شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰