تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۴۱۱۶۱۷
از ابتدای سال‌جاری تاکنون، نرخ دلار و طلا نوسانات پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است. نوساناتی که به طور مستقیم در غالب معاملات بازار ایران از مسکن و خودرو گرفته تا کالاهای اساسی اثر گذاشته و به بهانه دهان پُرکُنی برای فعالان اقتصادی مبدل شده است.
۰
plusresetminus
روند تغییر قیمت دلار و طلا در بازار
به گزارش بلاغ، از ابتدای سال‌جاری تاکنون، نرخ دلار و طلا نوسانات پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است. نوساناتی که به طور مستقیم در غالب معاملات بازار ایران از مسکن و خودرو گرفته تا کالاهای اساسی اثر گذاشته و به بهانه دهان پُرکُنی برای فعالان اقتصادی مبدل شده است.

به گفته بخشی یکی از صرافان مرکز مازندران، امروز دلار در صرافی‌های مازندران با نرخ 13 هزار و 300 تومان خرید و فروش شد.

وی در خصوص نوسانات قیمتی دلار از ابتدای امسال تاکنون پاسخ داد: قیمت دلار در ابتدای سال بالاتر بود، یعنی با قیمت 14 هزار و 800 تومان امسال را آغاز کردیم، در یک برهه‌ای به 14 هزار تومان هم رسید.

این فعال اقتصادی بازار دلار خاطرنشان کرد: البته در این میان، بارها دلار نوسانات قیمتی تازه‌ای را تجربه کرد و پا به کانال‌های قیمتی 14، 13، 12 و 11 هزار تومانی گذاشت.

بخشی ادامه داد: البته در حال حاضر قیمت دلار نسبت به ابتدای سال، پایین‌تر آمده و پیش بینی می‌شود در ادامه بانک مرکزی موفق به کنترل بازار ارز شود و قیمت‌ها روند کاهشی به خود بگیرد.

وی در خصوص بازه قیمتی دلار طی سال جاری گفت: دلار طی سال‌جاری در بالاترین نرخ خود، قیمت 14 هزار و 800 تومان را ثبت کرد و کف قیمت آن طی سال جاری نرخ 11 هزار و 100 تومان بود.

با توجه به اظهارات این فعال صنفی، بازار دلار طی سال جاری در بالاترین و پایین ترین سطح قیمتی خود، نوسانی 3 هزار و 700 تومانی را تجربه کرده است.

از سوی دیگر، بازار طلا هم متاثر از نوسانات قیمتی دلار، دستخوش تغییرات فراوانی شد.

محمدرضا نصیری عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: امروز هر مثقال طلا به دو میلیون و 150 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: هر گرم طلا در بازار بیست و پنجمین روز از دی‌ماه 496 هزار تومان و سکه نیز 4 میلیون و 950 هزار تومان دادوستد شد.

این فعال صنفی بازار طلا و جواهر خاطرنشان کرد: هر گرم طلا طی سال‌جاری در بالاترین سطح به 525 هزار تومان و در پایین ترین قیمت به 400 هزار تومان رسید و هر گرم طلا طی امسال، نوسانی 125 هزار تومانی را در مزنه قیمت بازار تجربه کرده است.

نصیری یادآور شد: البته سکه تمام بهار آزادی نیز که قیمت 4 میلیون تومانی را به ثبت رسانده بود، وارد کانال 5 میلیون تومانی شد و نرخ 5 میلیون و 250 هزار تومانی را نیز از خود بر جای گذاشت.

با توجه به اظهارات این فعال صنفی، سکه طی سال جاری، نوسانان قیمتی یک میلیون و 250 هزار تومانی داشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲