در بازدید مدیران فرهنگی از کوی مهرگان نکا مطرح شد

ایجاد تحول اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار با اجرای برنامه‌های فرهنگی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۱۱۶۰۲
مدیران فرهنگی اجتماعی مناطق کم‌برخوردار استان‌های شمالی گیلان، گلستان و مازندران با حضور در کوی مهرگان نکا ضمن بازدید از روند تحولات روی داه در این منطقه به انتقال تجربیات و بررسی راهکارهای تحول اجتماعی در این مناطق پرداختند.
۰
plusresetminus
ایجاد تحول اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار با اجرای برنامه‌های فرهنگی
به گزارش بلاغ، مدیران فرهنگی اجتماعی مناطق کم‌برخوردار استان‌های شمالی گیلان، گلستان و مازندران با حضور در کوی مهرگان نکا ضمن بازدید از روند تحولات روی داده در این منطقه به انتقال تجربیات و بررسی راهکارهای تحول اجتماعی در این مناطق پرداختند.

در حاشیه حضور مدیران فرهنگی اجتماعی مناطق کم‌برخوردار استان‌های شمالی کشور در نکا، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نکا به خبرنگار ما گفت: در تمام مناطق آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار کشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی تعریف شده است.

وی ماهیت این طرح را ایجاد تحول اجتماعی در این مناطق برشمرد و افزود: برای هر پایگاه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی یک مدیر روحانی تعیین و مستقر شده است که از نظر فرهنگی و اجتماعی به مدیریت امور مناطق مبادرت می‌ورزد.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نکا خاطرنشان کرد: نقش مدیریتی این فرد بدین صورت است که با ایجاد پیوندی میان تمام دستگاه‌هایی که در این مناطق فعالیت دارند سبب هماهنگی بیشتر می‌شود تا عملیات یکپارچه‌ای برای ساماندهی فرهنگی در این مناطق به وجود آید.

این مسئول اضافه کرد: نهادهایی ازقبیل بهزیستی، شهرداری در زمینه عمرانی، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، سپاه و سازمان تبلیغات در این مناطق فعالیت دارند که روحانی مستقر به عنوان مدیر فرهنگی اجتماعی این نقاط با برخورداری از پشتیبانی سازمان به رسیدگی امور می‌پردازد.

وی گفت: در شهرستان نکا نیز این طرح بیش از پنج سال است که در منطقه کوی مهرگان آغاز شده و نوع فعالیت در این منطقه سبب انتخاب آن به عنوان محله نمونه و منتخب کشوری در زمینه فعالیت پایگاه فرهنگی اجتماعی در سطح استان و حتی کشور شده است.

*  برنامه‌های اجرا شده در کوی مهرگان
سهرابی تصریح کرد: همین فعالیت‌های با اثرگذاری بالا سبب شد تا مدیران فرهنگی اجتماعی مناطق محروم و کم‌برخوردار استان‌های گیلان، گلستان و مازندران برای بازدید حضوری و میدانی در کوی مهرگان نکا حاضر شوند.

وی افزود: ساماندهی عمرانی منطقه، تأسیس تشکل‌های مذهبی مانند هیئت مذهبی، کانون فرهنگی تبلیغی، کانون فرهنگی هنری و موسسه قرآنی در کنار احداث خانه عالم ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته در این نقطه بوده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نکا بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی ازجمله طرح هم‌سرنوشتیم به منظور تحکیم بنیان خانواده، آموزش‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و احکام، برپایی نماز جماعت، فعالیتی در مناسبت‌های مذهبی در کنار فعالیت‌های ورزشی و بهداشتی در حوزه سلامت نیز در این منطقه جریان داشته است.

این مسئول اضافه کرد: در برنامه یک روزه بازدید مدیران از کوی مهرگان نیز مدیران با تقسیم به گروه‌های مختلف با حضور در مراکز مختلف از کمپ ترک اعیاد تا خانه‌ها و موسسه قرآنی دیدن و با اهالی و مسئولان گفت‌وگو کردند.

وی گفت: در پایان این برنامه یک روزه با برگزاری مراسم اختتامیه با شرکت مدیران دستگاه‌ها و مهمانان به جمع‌بندی مطالب و ارائه نقطه نظرات به منظور انتقال تجربیات و بهبود روند امور در سایر نقاط سه استان پرداخته شد.

* اعتیاد؛ ام‌المصائب مسائل اجتماعی امروز
همچنین در ادامه این مراسم عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا نیز با اشاره به حل شدن بسیاری از مشکلات طبیعی با رشد هوش علمی بشر، اظهار کرد: از طرفی آسیب‌های جدیدی نیز به آن اضافه و برای هر یک نیز نسخه جدیدی متناسب با زمان آن نوشته شد.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی با دایره گسترده‌‌ای که دارد بخشی از آن سنتی و بخشی نیز صنعتی بوده برخی در فضای مجازی و پیچیدگی‌های خاص و برخی نیز در فضای حقیقی وجود دارند که هر نسخه به فراخور آن نیازمند نسخه مربوط به خود است.

فرماندار نکا خاطرنشان کرد: در عصر حاضر اعتیاد به عنوان ام‌المصائب مسائل اجتماعی می‌تواند اتفاقات بدی را در جامعه ما رقم بزند که مناطق بسیار خوبی در کشور داریم که یکی از اقتصادی‌ترین شهرستان‌های مازندران با برخورداری از کارخانجات، کشاورزی و گردشگری مناسب نکا است که در کنار آن از آسیب‌ها نیز بی‌بهره نبوده است.

این مسئول با اشاره به اراده ایجاد شده در خود مردم منطقه آسیب‌پذیر اضافه کرد: اما سیاست‌ها در دولت‌ها بر مدیریت این فضاها شد که اتفاق روی داده در کوی مهرگان شهرستان نکا نتیجه تعامل و همراهی مردم و مسئولان بوده است و سمن‌ها با همگانی کردن این موضوعات می‌تواند در درمان این مشکلات کمک شایسته‌ای داشته باشد.

وی گفت: ادارات و سازمان‌ها نیز دست در دست هم دادند که این اتفاقات خوب افتاد اما هنوز جای کار فراوانی دارد به خصوص در مسائلی مانند پایش تصویری و امنیت که امید است در دوره‌های آینده نیز با آگاهی بخشی و ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و زیرساختی قدم‌هایی برداشته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴