تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۵۷۵
کارشناس مذهبی گفت: سردار ما، جوانان سانحه هوایی و تعدادی از مردمکرمان جان دادند، الان ما هستیم که باید میراث‌داری کنیم، کسانی که مقابل دانشگاه امیرکبیر جمع شدند، می‌خواهند میراث خواری کنند باید مقاومت کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازهفتمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گرامی‌داشت شهدای سانحه هوایی و جان‌باختگان کرمان در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.
ابتدا آیاتی از قرآن کریم توسط دو قاری بین المللی، قرائت و ثواب آن به روح این شهدا هدیه شد.
حجت‌الاسلام حسین قرنی به عنوان سخنران این محفل، با بیان این که یک سوال پیش روی ما است و هر کس به فراخور درجه معرفت خود برای این سوال جوابی فراهم می‌کند، اظهار کرد: این سوال این است که بین مرگ و زندگی کدام را انتخاب می‌کنی که چند پاسخ از منظر قرآن و روایات را بیان می‌کنم.
این کارشناس مذهبی افزود: اکثر مردم در پاسخ به این سوال، زندگی را انتخاب می‌کنند که دلایل مختلفی دارد، دلبستگی‌های دنیا و زندگی مردم را از مرگ بیزار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: پاسخ دوم، پاسخ اولیای خدا است که عکس جواب اول، آن‌ها مرگ را انتخاب می‌کنند و این عین قرآن است که خدا می‌فرماید به قوم یهود بگو اگر گمان می‌کنید از اولیای خدا هستید به استقبال مرگ بروید و از مرگ استقبال کنید چراکه نشان و شعار اولیای خدا استقبال از مرگ است، هرگز آنها به استقبال نمی‌روند بلکه بسیار از مرگ بیزار هستند.
قرنی افزود: مرگ می‌خواهد بین مردم اهل دنیا و میز و منصب‌شان جدایی بیاندازد به همین دلیل آنها از مرگ بیزار هستند و افرادی همچون سردار سلیمانی که آرزوی‌شان محشور شدن با ائمه(ع) است، مرگ و شهادت را انتخاب می‌کنند.
کارشناس مذهبی متذکر شد: مرتبه سوم ممکن است شامل مرتبه دوم نیز بشود، مرتبه سوم در پاسخ می‌گویند از ما نپرسید چه چیزی را انتخاب می‌کنید بلکه از او بپرسید چه می‌خواهد و از خدا بپرسید برای ما چه مقدر کرده است.
وی با بیان روایتی از دیدار جابر با امام باقر در سن چهار سالگی گفت: امام باقر(ع) پرسید جابر چگونه‌ای و جابر گفت به آنجا رسیدم که مرگ را بر زندگی برگزیده‌ام (جایگاه اولیا)، فقر را بر ثروت(منطق فقیر)، بیماری و معلولیت را بر سلامت(جانبازی) برگزیده‌ام. جابر منتظر بود امام او را تحسین کند اما امام باقر(ع) فرمود ما این‌گونه نیستیم از ما نپرسید چه می‌خواهیم از او(پروردگار) بپرسید چه می‌خواهد.
قرنی خاطرنشان کرد: شعار زینب کبری(س)، شعار امام حسین(ع) این است که رضایت خدا را بخواهید این ائمه شوق شهادت دارند اما منتظر تقدیر خدا هستند.
کارشناس مذهبی با بیان اینکه مقام رضا، فوق مقام صبر است، بیان کرد: اگر انسان به آنجایی برسد که از مقدر الهی احساس بهجت بکند به مقام رضا رسیده است.
وی با اشاره به روایتی از پاسخ امام علی(ع) که زندگی را برگزیدند، گفت: گلوی امام حسین(ع) را در اندک زمانی بریدند اما گلوی امیرالمومنین(ع) را ۲۵ سال با کاردی کند می‌بریدند و پاسخ حضرت به این مسأله این بود که من اگر بمیرم خدا تحصیل رضای علی می‌کند اما اگر بمانم علی تحصیل رضای خدا می‌کند.
قرنی خطاب به خانواده شهدای سانحه هوایی بیان کرد: شما که جوانان‌تان در سانحه هوایی رفتند اینجا در مکتب علی(ع) صبر کنید و این غم را تحمل کنید.
کارشناس مذهبی افزود: با خانواده‌ این شهدا صحبت می‌کردند این خانواده‌ها جوان دادند، با اعلام ۵۲ نقطه هدف گیری شده دست‌ها روی ماشه بود، با این شرایط گفتند خدا از ما قبول کند، این مادرها هم گفتند خدا از ما قبول کند، نکند کسی از این سو استفاده کند.
وی متذکر شد: برای این شهدا مراسم می‌گیرید و عکس سردار آنها را پاره می‌کنید؟ سفیر انگلیس که اشک تمساح می‌ریخت را گرفتند باید می‌گذاشتند ۷۲ یا ۴۸ ساعت بازداشت باشد تا دنیا بداند بعد هم با خفت او را اخراج کنند نه این‌که بگوییم حالا بنشینیم مذاکره کنیم، صریح باشید.
قرنی با اشاره سخنان سردار حاجی‌زاده و ناراحتی سردار سلیمانی از وجود داعش که گفت مرگ برای من بهتر بود از این شرایط، متذکر شد: حالا نمی‌گویم چه کسی این شرایط را برای ما تحمیل کرد.
کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: این داغ بر ما سنگین است، این‌ها به عنوان انسان‌های ارزشمند برای انقلاب فدا شدند.
وی ادامه داد: اکنون ملت ایران در شرایط چهارم هستند و من و شما زنده هستیم، سردار ما، جوانان سانحه هوایی و تعدادی از مردم کرمان جان دادند، الان ما هستیم که باید میراث‌داری کنیم،کسانی که مقابل دانشگاه امیرکبیر جمع شدند، می‌خواهند میراث خواری کنند باید مقاومت کنیم.
مداحی و مدیحه‌سرایی مهدی رسولی نیز بخش دیگری از این برنامه بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما