تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۱۱۵۶۲
کارشناس مذهبی در مراسم سوگواری ایام فاطمیه و بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: در فتنه‌های آخرالزمانی باید هوشیارانه رفتار کنیم. زیرا خداوند با فتنه‌ها ایمان و اعتقاد مردم را می‌آزماید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام شعبان نژاد در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت خادم الرضا شهید حاج قاسم سلیمانی که در دفتر امور خواهران خادم یار آستان قدس رضوی در شهرستان مهریز برگزار شد با اشاره به آیات آغازین سوره مبارکه عنکبوت گفت: خداوند با رودررو کردن بندگانش با فتنه‌ها آن‌ها را می‌آزماید و سره را از ناسره جدا می‌سازد.
خداوند در فتنه‌ها، باایمان و بی‌ایمان را می‌آزماید
وی با اشاره به نعمت رحمانیت و رحیمیت خداوند بیان کرد: گاهی خداوند با نعمت فراگیر رحمانیت خود بندگانش را به خیری دعوت می‌کند و بعد با نعمت رحیمیت خود آن‌ها را در معرض فتنه قرار می‌دهد تا بندگان خاص خود را از افراد سست ایمان تفکیک کند.
این کارشناس مذهبی بابیان اینکه خداوند با نیاوردن نام حضرت علی (ع) در قرآن، زمینه را برای آزمودن مسلمانان فراهم آورد عنوان کرد: خداوند می‌خواست فقط افراد باایمان حقانیت اهل‌بیت گرامی اسلام را دریابند اما عده‌ای از این امتحان سربلند بیرون نیامدند و با بی‌تفاوتی موجب شهادت ائمه اطهار علیهم الاسلام شدند.
شعبان نژاد هم‌چنین به واقعه انحراف فکری در بین قوم بنی‌اسرائیل اشاره کرد و عنوان کرد: قرار بود حضرت موسی (ع) سی روز در کوه طور برای عبادت خداوند توقف کند، اما خداوند در کوه طور به او گفت باید 40 روز در این کوه توقف کنی.
 وی افزود: این ده روز اضافه و طولانی شدن غیبت حضرت موسی(ع) موجب ایجاد فتنه در بین قوم او و گوساله‌پرست شدن آن‌ها شود. خداوند می‌خواست با غیبت طولانی آن حضرت، فضای گوساله‌پرستی ایجاد شود تا افراد سست ایمان خود را نشان بدهند.
سال 98 سال امتداد فتنه‌ها است
این سخنران اظهار کرد: دوران انقلاب اسلامی نیز مملو از فتنه‌های فراوان بوده است. سال 58 قائله کردستان اتفاق افتاد و اگر درایت حضرت امام (ره) و شهید چمران نبود انقلاب با شکست مواجه می‌شد. در سال 68 رحلت امام و موضوع جانشینی وی بسیار حساس و خطرناک بود و پس‌ازآن در سال‌های 78، 88 نیز فتنه‌های بزرگی در کشور رخ داد و ایمان و اعتقاد مردم مورد آزمایش قرار گرفت.
وی با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) در مورد شتاب نکردن در فتنه‌ها ادامه داد: سال 98 نیز سال امتداد فتنه‌های مختلف است. فتنه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مداوم اتفاق افتاده است که منتهی به فتنه اکبر و ظهور منجی می‌شود. باید مردم در این فتنه‌های آخرالزمانی تا ظهور منجی که به اذن الهی نزدیک است هوشیارانه رفتار کنند.
شعبان نژاد تصریح کرد: خون پربرکت حاج قاسم سلیمانی موجب اتحاد همه اقشار جامعه شد اما پس‌ازآن، حادثه اصابت موشک سپاه به هواپیمای مسافربری رخ داد. باید در این فتنه نیز تا روشن شدن کامل موضوع صبوری کنیم و گوش‌به‌فرمان ولایت باشیم و فراموش نکنیم خداوند با فتنه‌ها ایمان و اعتقاد مردم را می‌آزماید.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما