کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخورداری 272 تشکل کشاورزی مازندران از تسهیلات

25 دی 1398 ساعت 11:40

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران، گفت: ۲۷۲ تشکل کشاورزی مازندران از تسهیلات این صندوق برخوردار شدند، گفت: سرمایه صندوق به ۷۵ میلیارد تومان رسیده و گردش مالی صندوق ۵۰۰ میلیارد تومان است.


به گزارش بلاغ به نقل ازنورالدین پناهی  در جمع خبرنگاران استان مازندران اظهار کرد: پویاترین صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی مربوط به مازندران است.
وی با اشاره به آغاز به کار فعالیت این صندوق در سال ۸۴ با هدف حمایت از تشکیل سرمایه و تقویت حجم کیفیت سرمایه‌گذاری و تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: با ۱۱ تشکل و ۲۲ میلیارد ریال اعتبار فعالیت صندوق آغاز شده و صندوق تاکنون ۲۲ مرحله افزایش سرمایه از محل منابع مختلف داشته و در حال حاضر با ۳۰۰ تشکل با سرمایه‌ای ۷۲۶ میلیارد ریالی فعالیت خویش را ادامه داده است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: در بازنگری طرح تاسیس سهم‌بری تشکل‌های ساماندهی شده بر اساس سرمایه ۴ هزار میلیارد ریال تسهیل و برنامه‌ریزی انجام شده است.
وی ادامه داد: تعداد ۴۰۳ تشکل در بازنگری طرح تاسیس صندوق ساماندهی و تاکنون ۲۷۲ تشکل به عضویت و سهامداری صندوق درآمده و از تسهیلات کم بهره و خدمات ریالی بهره‌مند شدند.
پناهی با اعلام اینکه این صندوق به توسعه زراعت، باغبانی، دام، طیور و زنبورعسل، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شبکه شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و مهندسی کشاورزی، مکانیزاسیون، شیلات و آبزیان و در نهایت منابع طبیعی کمک می‌کند، افزود: هدف از تشکیل صندوق، تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی تجمیع سرمایه‌های پراکنده بهره‌برداران بخش کشاورزی، اعطاء تسهیلات ارزان قیمت و آسان بهره‌برداران، دریافت کمک‌های مالی و اعتباری از دولت و سایر موسسات، حمایت از تولید کنندگان در مواقع بحرانی ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: انتظار داریم در سال  ۹۸ اعتباراتی از طریق سازمان جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان حمایت دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
پناهی خاطر نشان کرد: فروش اموال مازاد مشمول ماده ۱۲ قانون تشکیل صندوق توسط سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای افزایش سرمایه صندوق مازندران از جمله مطالبات و انتظارات این صندوق است.
وی در ارتباط با مدیریت صندوق بیان کرد: بالاترین ارکان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری صندوق مجمع عمومی این صندوق است که  هر سه سال مجموع عمومی و فوق‌العاده صندوق برگزار می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پنجاهمین مجامع عمومی صندوق مازندران به زودی برگزار می‌شود.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران اضافه کرد: حضور پرشور و حداکثری بیش از ۹۵ درصد سهامداران صندوق مازندران در مجامع عمومی نشان دهنده عملکرد مطلوب این صندوق بر رفتار و عملکرد مدیران صندوق و نقش آفرینی شایسته این نهاد مردمی در بخش کشاورزی است.
وی اضافه کرد: ۲۷۲ تشکل کشاورزی مازندران از تسهیلات این صندوق برخوردار شدند، گفت: سرمایه صندوق به ۷۵ میلیارد تومان رسیده و گردش مالی صندوق ۵۰۰ میلیارد تومان است.
پناهی در پایان گفت: یکی از اهداف کلی این صندوق کاهش فاصله تولید با تولید‌ات نمونه بخش کشاورزی است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411558

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411558/برخورداری-272-تشکل-کشاورزی-مازندران-تسهیلات

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com