تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۱۱۵۵۶
خبرگزاری آلمان به نقل از منابعی در پارلمان این کشور در قانونی بودن عملیات آمریکا برای ترور شهید سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز تردید کرده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازیک رسانه آلمانی به نقل از منابعی در پارلمان این کشور در قانونی بودن حمله آمریکا به سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز تردید کرده است.
خبرگزاری آلمان (DPA) با استناد به برخی منابع در پارلمان این کشور نوشته قانونگذاران آلمانی درباره قانونی بودن ترور ژنرال سلیمانی تردید دارند. 
این منابع گفته‌اند با استناد به بیانیه‌های دولت آمریکا نمی‌توان پاسخ روشنی به این سوال داد که ترور سردار سلیمانی چطور قرار بوده جلوی تهدیدات مستقیم علیه شهروندان آمریکا را بگیرد. 
منابع مورد نظر، علاوه بر این، تأکید کرده‌اند که ترور سردار سلیمانی با این اصل که توسل به زور نظامی باید «آخرین راه چاره» برای زندگی جان آمریکا باشد، همخوانی ندارد.
وی گفت: «به نظر می‌رسد این حمله پهپادی، حائز ملاک‌های اصل [توسل به زور نظامی به عنوان] "آخرین راه چاره" نیست و می‌توان آن را نقض "میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی" در نظر گرفت.»
بامداد سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.
سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا طبق روال همیشگی دولت خود، روایت‌های متناقضی درباره دلایل تصمیم به ترور سردار سلیمانی مطرح کرده است.
او ابتدا مدعی شد که این تصمیم را به دلیل وجود اطلاعاتی از وجود «تهدیدی قریب‌الوقوع» از سوی سردار سلیمانی برای ۴ سفارتخانه آمریکا گرفته است. 
ترامپ در روزهای گذشته از این موضع عقب‌نشینی کرده و گفته «قریب‌الوقوع» بودن چنین تهدیدی اهمیتی نداشته است. 
جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا بامداد ۱۸ دی‌ماه پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است را هدف حملات موشک‌های بالستیک قرار داد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰