کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پارادایم‌های دانشگاه‌ها را انقلاب اسلامی تغییر داد

24 دی 1398 ساعت 13:30

رئیس سابق جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران قبل از انقلاب تولید فکر و متن نداشته‌اند و صرفا آموزش‌محور بودند، گفت: انقلاب اسلامی توانست پارادایم‌های دانشگاه‌ها را از نسل آموزشی به نسل پژوهشی تبدیل کند.


به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدحسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به اینکه پارادایم‌های دانشگاه‌ها با ظهور انقلاب اسلامی تغییر کرد،‌گفت: دانشگاه‌های کشور در قبل از انقلاب تنها آموزش‌محور بوده و به هیچ عنوان فکر و تولید متن نداشتند اما یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب تغییر پارادایم‌های دانشگاه‌ها بود چرا که دانشگاه‌ها از نسل آموزش‌محور به نسل پژوهش‌محور تغییر پیدا کردند.
* باید بیش از گذشته با حمایت دولت سرعت فعالیت‌های علمی افزایش یابد
وی افزود: کشور در زمینه دانش و در تولید محصولات و دستاوردهای علم و فناوری رشد قابل توجهی داشته است که در این رابطه باید بیش از گذشته با حمایت دولت سرعت فعالیت‌های علمی افزایش یابد. این در حالی است که امروز ما به عنوان دانشگاه نسل سوم که به پژوهش‌محور بودن معروف است باید به یک دانشگاه نوآور و کارآفرین تبدیل شویم تا بتوانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی را در کشور مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
 

* باید به جوانان و به نخبگان دانشگاهی اعتماد کنیم
یادگاری تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید در حوزه نظام آموزش عالی بیفتد مقوله ابتکار عمل علمی در کشور است که می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را برطرف کند. در واقع ما اگر به جوانان و به نخبگان دانشگاهی اعتماد کنیم، می‌توانیم به راحتی از فشار تحریم‌ها گذر کرده و اقتصاد داخلی را رونق ببخشیم.  نقشه راه همه فعالیت‌های علم و فناوری در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که اگر دانشگاه‌ها این نکات را به صورت یک بخشنامه در دستور کار خود قرار دهند بدون شک یک تحول اقتصادی و یک انقلاب اقتصادی اتفاق خواهد افتاد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 411506

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/411506/پارادایم-های-دانشگاه-ها-انقلاب-اسلامی-تغییر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com