تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۱۱۴۷۳
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای جزئیات نحوه تایید نوع ارز پرونده‌های ثبت سفارش ارجاعی را تشریح کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت در نامه شماره 60.287700 مورخ 1398.9.26 به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان و جنوب استان کرمان با موضوع «ابهام زدایی از شرایط اجرای بسته تشویقی واردات مواد اولیه و واسطه‌ای» نوشت: 
سازمان صنعت، معدن و تجارت 31 استان و جنوب استان کرمان 
موضوع: ابهام‌زدایی از شرایط اجرای بسته تشویقی واردات مواد اولیه و واسطه‌ای
با سلام و احترام
با توجه به سؤالات متعدد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در خصوص تأیید نوع ارز برای پرونده‌های ثبت سفارش ارجاعی نکات مشروحه ذیل جهت اطلاع و اقدام لازم اعلام می‌گردد:
1- عطف به مندرجات نامه شماره 60.45638 مورخ 1398.2.14  و نامه شماره 60.220090 مورخ 1398.8.19 در خصوص ابلاغ فهرست ردیف تعرفه‌های بسته‌ تشویقی، به استضحار می‌رساند تأیید حداکثر 24 ساعته مجوز ارزی و عدم در نظر گرفتن سقف و سابقه واردات برای کد تعرفه مندرج در دو نامه صدالارشاره ، صرفاً به شرط انتخاب گزینه «ارز از محل صادرات» در فیلد «محل تأمین ارز» می‌باشد. به جهت رفع ابهامات پیش آمده برای برخی همکاران محترم در استان‌ها، بدینوسیله تأکید می‌گردد که معنای مستفاد از ابلاغیه‌های صدرالاشاره، به هیچ وجه دال بر ممنوع شدن استفاده از گزینه «از محل صادرات» در فیلد «تأمین ارز» برای دیگر پرونده‌های ثبت سفارش نیست.
2- فهرست به ‌روز رسانی شده تعرفه‌های مزبور (حاوی تعرفه‌های افزوده و حذف شده) در قالب فایل اکسل به پیوست ارسال می‌گردد. ردیف‌های قرمز نشان‌دهنده تعرفه‌های حذف شده برمبنای نامه شماره 60.220090 مورخ 1398.8.19 که دیگر مشمول مزایای بسته تشویقی نیستند.
3- نوع ارز مجاز براساس گروه کالایی مندرج در سامانه ثبتارش که با ابلاغیه‌های مربوطه به سامانه جامع تجارت و بانک‌های عامل، به صورت سیستمی محدود شده، به شرح ذیل جهت استحضار ارسال می‌گردد.
 

 






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما