مدیرکل اوقاف مازندران اعلام کرد

ثبت 80 وقف جدید در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۱۱۴۵۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در سال جاری 80 وقف جدید داشتیم، گفت: امروز حضور مردم برای وقف بیشتر شده است.
۰
plusresetminus
ثبت 80 وقف جدید در مازندران
به گزارش بلاغ، امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندورود در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد و در این مراسم از تلاش‌های محمدحسین فاضلی تقدیر و محمود فیاض بخش به ریاست این اداره منصوب شد.

حسین منفردی فرماندار میاندورود در این مراسم با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همراهانش و درگذشتگان سقوط هواپیما، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم و کلیدی اقتصاد در اسلام اوقاف است.

منفردی بیان کرد: امروز اگر سازمان‌های مردم نهاد در کشورهای دیگر شکل می‌گیرد تا در زمینه‌های عام المنفعه و یا کمک به قشر خاص کمک کنند اما دین ما به این موضوع از ابتدا توجه داشته است.

وی با بیان اینکه باید این فرهنگ خوب را به جایگاه اصلی برسانیم، خاطرنشان کرد: دو کار مهم در اوقاف باید انجام دهیم ابتدا آنچه که داشتیم را حفظ کنیم و سپس آن را گسترش دهیم و تقویت کنیم و اگر قرار است این دو کار انجام شود مهمترین کار فرهنگ سازی است.



حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم، گفت: قرآن دو گروه را به عظمت نام می‌برد، کسانی که با جانشان مجاهده می‌کنند و کسانی که از مالشان می‌گذرند.

حیدری تاکید کرد: سردار سلیمانی در این دنیا به‌دنبال پست و مقام و پول نبود و از خدا شهادت می‌خواست اگر امروز در مجالس خود از سردار سلیمانی و سردار حاجی‌زاده نام نبریم خیانت است چون یکی جانش و دیگری آبرویش را برای نظام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال جاری 80 وقف جدید داشتیم، افزود: امروز حضور مردم برای وقف بیشتر شده است.

محمدحسین فاضلی رئیس سابق اوقاف و امورخیریه میاندورود نیز با بیان اینکه در میاندورود 28 امامزاده، 204 موقوفه و هفت هزار و 520 رقبه داریم، تصریح کرد: تعداد سه نفر نیرو در اوقاف میاندورود با این حجم کار مشغول به کار هستند و وقف می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین عامل در حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰